Gå til innhold

Rosenborg og vold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Manglende respekt for autoritet er vel noe som passer godt inni beskrivelsen her. Men jeg synes også det sier noe om politiets ståsted, når de på en så enkel måte får så mange elever mot seg. På mange måter vil jeg si at politiet legger opp til det selv.

Politiet har jo alltid vært redd for å smile. Smil indikerer det å være glad. Det å være glad indikerer en ikke-offensiv holdning. Og med en ikke-offensiv holdning er det vanskeligere å holde kontrollen.

Meget dyktige polititjenestemenn klarer å ballansere dette.

Men de er det så alt for få av. Noe som merkes godt.

Veletablerte bedrifter i serviceyrkene koster ofte på sine ansatte smilekurs, da tidligere resultater viser at dette faktisk har en vesentlig effekt på bedriftens kundeforhold.

Samme gjelder politiet.

Lenke til kommentar
Manglende respekt for autoritet er vel noe som passer godt inni beskrivelsen her. Men jeg synes også det sier noe om politiets ståsted, når de på en så enkel måte får så mange elever mot seg. På mange måter vil jeg si at politiet legger opp til det selv.

Å påstå at politiet legger opp til det selv blir feil synes jeg (enten de smiler eller ikke). Hvis en som er til å håndtere loven ber deg om å bli med inn på lærerværelset, så gjør du. Så enkelt er det

Lenke til kommentar

Selvsagt. Men politiet gjør det jo lettere for seg selv hvis de forbedrer holdningen sin. De, på samme måte som alle andre, må tenke over hvilket bilde de sender ut til omverdenen. De jobber med mennesker, og folk reagerer forskjellig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...