_TT_ Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Eg har et registreringsskjema der brukeren skal skrive inn telefonnummer. Men det skal være alternativt. Derfor tenkte eg at eg skulle bruke ereg() for å sjekke at det kun er brukt tall og så sette antall tegn som kan brukes i {}. Men finnes det noen måte å fortelle at det skal være mulig å skrive inn 0 eller 8 tall? Altså ikke være mulig å skrive inn 1-7 tall? ereg(^[0-9]{???}$, $telefon) Endret 10. mars 2004 av _TT_ Lenke til kommentar
_TT_ Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Brukte gammel post, så måtte skrive svar for å få den ulest. 100 POSTER! Endret 10. mars 2004 av _TT_ Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 sett ein ekstra setning framføre ereg koden din. if (!empty($telefon) && ereg(^[0-9]{8,8}$, $telefon)) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 litt penere slik kanskje: if(empty($telefon) or ereg("^[0-9]{8}$",$telefon)){ echo "telefonnummeret er ok!"; } Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 Jo, men ved "error" checking skal du jo bare gje ein beskjed til brukeren vist noko ikkje er rett i henhold til korleis du vil ha dataene. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 jeg tenkte mer på hvordan du har satt opp ereg'en... er bare å gjøre om sjekken for å få riktig utfall, !empty() and !ereg() så blir det rett. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 btw: noen som har en link til en lettfattelig guide til ereg() og/eller eregi(). Prøvde å lese om det i manualen, men det var ikke helt lett. Skal forresten strippe vekk filendelse, så hvis noen har det klart, kan dere sende en PM eller poste her? Sorry for trådkapring... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 btw: noen som har en link til en lettfattelig guide til ereg() og/eller eregi(). Prøvde å lese om det i manualen, men det var ikke helt lett. Skal forresten strippe vekk filendelse, så hvis noen har det klart, kan dere sende en PM eller poste her? Sorry for trådkapring... Jeg har skrevet en liten into her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204849 Hvis det bare er filendelsen fra en tekststreng kan du bruke explode . så henter du ut siste delen av arrayen end(), ellers så kan du sjekke filtypen - ta en kikk i manualen på filesystem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har hatt god hjelp av denne PDF'en noen ganger: http://lumted.stud.hive.no/Basic_Syntax_Re...Expressions.pdf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå