Cadienza Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Men for å "roe" det litt ned...hehe...Var i Florida i 2002..så var det sånn info møte der..og da spurte mamma for meg, om hvor stor sjans det var for å bli "spist"/støte på en hai eller alligator ute i vannet...Og det var faktisk større sjans for å få en kokosnøtt i hodet, enn å støte på en hai eller alligator!.... men...de kan plutselig dukke opp i fjorden her...(hmm har jeg sett litt mye på filmer... ? ) som oivind_dahle sa...koser meg på land jeg... er du teit i hode? hva forventer du at de skal si da... joda sansynligheten er kjæmpe stor så hvorfor ikke bare drite i å bruke alle vann aktivitetene våre og ikke kom her igjen sånn at vi kan tape peng Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Bare til info: Personangrep tolereres heller ikke i denne tråden. Forøvrig er det riktig som CarinaE sier. Statistisk sett er det flere turister som dør av å få kokosnøtter i hodet i de områdene enn noen andre unaturlige dødsårsaker. Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Var på leirskole på Hitra, da var vi ute med små robåter ute på havet, husker vi så spekkhoggere. Tok også ferige over en eller annen fjord her til lands og da svømte det to delfiner ved siden av ferigen. Mener å huske at det kom i en avis... Noen år siden. Men det finnes flere arter av typen hai her til lands. Men ingen farlige. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 På det bildet av surferen og "haien". Det hersker da ikke tvil om at det er en delfin. Ligner ikke på noen måte på en hai. Hva er det som gjør hvithai så farlig? At det kommer i media over hele verden hver gang det skjer en ulykke? Hva med bjørner og isbjørner? Er ikke de verre, da spesielt på Svalbard hvor det kryr av dem. Har vært på Svalbard langt fra bebyggelse uten våpen og kjørt scooteren fast, og måtte grave den fram. Wow, jeg overlevde. Sjansen for det var jo bare avrundet til 100 prosent. Tallene sier sitt. Det skjer nesten ikke at hvithai dreper mennesker. Skjønner ikke hvordan oppedgående mennesker kan frykte noe slikt engang. Surfe på Hawaii er mye tryggere enn å fly dit. Og å fly er et sikkert transportmiddel. Når folk begynner å bekymre seg for hvithai i Oslofjorden - da må jo tilstanden være nærmest psykotisk. EDIT: Forøvrig http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/09/26/444504.html Lenke til kommentar
Eyzteinn Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 Bor i Hamar, og her har vi en vik vi kaller "lille-mjøsa" hvor det er tatt gjedder godt over 20 kilo (!) Husker en gang når jeg var der og badet, og jente midt ute i vika begynte å hyle, og svømte inn i desperasjon. Når hun kom inn var foten hennes full av kutt og blødde kraftig. Det er et stykke til bunnen der ute, så hun kunne nok ikke ha skjært seg på en gjenstand. Har hatt litt motvilje for å bade på det stedet senere he he. Du vet jo hvordan det er med ferskvann. Blodigler, gjedde og pirahnas 2127443[/snapback] Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 80% av alle "hvithai" angrep er jo egentlig oksehai, når det gjelder bjørner er de fleste brun/svartbjørner altetere og spiser egentlig bare kjøtt noen ganger i året under oppfetnings prossesen, og har de valg mellom en fin laks og et menneske tar den laksen, de få gangene mennesker blir tatt av bjørn er: 1. skadeskutt bjørn det jegere kommer for nærme. 2. kommer på en binne og bjørnungene hennes. ps. den skandinaviske brunbjørnen er den av de fredligste underartene av brunbjørn. men når det kommer til Isbjørner(som er 95% kjøttetere) er det en annen dans, de syns faktisk mennesker smaker godt. og har ikke noe imot litt menneske. når dette også er det største landrovdyret på jorda kan det bli litt problemer, vanlig vekt for en han er 550-600kg, og de har blitt skutt bjørner på 800kg og det er rykter om bjørner på 1 tonn. altså samme vekt som en del personbiler. og her er faktisk isbjørnene på Svalbard en av verstingene. og de fredligste er i alaska der de ser mest på mennesker som matgivere og ikke som mat.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå