Gå til innhold

Hvithai i Oslofjorden ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det eneste vi kan gjøre for å forhindre at haiene kommer til Norge er å drepe dem. Kanskje brutalt, men mennesker, og dyr som tilhører det naturlige økosystemet har dessverre mer rett til å være i dette landet enn hvithaien.

Altså haier har mer rett en mennesker til å leve synes jeg. Siden mennesket har ikke gjort noe anna en å ødelegge for naturen siden vi ble skapt.

 

Og dessuten så tror jeg verdenen har sunt av haier som dreper mennesker siden det er overskudd av mennersker på jorda nå. Se på den tragedien vi hadde nede i asia for noen måneder siden, det var bare naturens måte å balansere menneske bestanden på.

Lenke til kommentar
Se på den tragedien vi hadde nede i asia for noen måneder siden, det var bare naturens måte å balansere menneske bestanden på.

Tja, tror ikke den tragedien monner noe særlig. Det dør like mange av sult i Afrika i løpet av noen dager som det døde i denne katastrofen.

At hvithai dreper mennesker hjelper også uhyre lite til å holde menneskebestanden nede da svært få blir tatt av hai.

Jeg ser ingen grunn til å sette en farlig rovfisk som hvithaien forran mennesker, når det eneste de gjør er å spise opp fisken i havet. Den eneste fordelen må være at de spiser endel sel også, og dem er det sannelig nok av.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lært er det ikke noe sjangs for at hvithai angriper deg hvis den vet at du ser den! Det den kan er snikangrep, men oksehaien derimot. Den dreper alt som står i veien for den! (ikke nødvendigvis hvis du sakte baklengs fra den) Hørte ei historie (på nyhetene) om da de fant en halv fisker som en H-Kjerring hadde tatt! :nei: Heldigvis holder H-Kjerring til mest rundt grøndland, men kommer noen ganger inn til norskekysten. Denne fobien om at dere kan aldri bade mer på grunn av hai skal dere legge fra dere og tenke dere om hva som står lengre opp på innlegget!!! :hrm:

Lenke til kommentar
Ikke på første date Farke, da vil jeg heller anbefale en varmestamp eller boblebad eller no  :D

 

En hvithai mener jeg nå at man har all slags rett til å frykte, og kanskje spesielt i oslofjorden, siden det ikke finnes så mye som en sel-lort å stagge hungeren på her inne.   :D

The International Shark Attack File ISAF, rangerer hvithaien som nummer en på listen over farlige haier, mens andre jeg har snakket med mener tigerhaien er den desidert skumleste, og www.deadlysharks.netfirms.com(hva slags nettsted dette enn er) mener "bull shark" er nummer en på lista. Uansett så synes jeg uttalelsen"makan til overtro" er litt merkelig når man snakker om at hvithaien er en farlig fisk.

 

 

Kebab Gud, det finns flere hai arter i Norge, jeg har foreldre fra vestlandet og populærnavnet på småhaien der oppe er "håkjerring". Aner ikke om dette gjelder for østlandet også.

 

Er forøvrig enig med de av dere som mener risikoen for et haiangrep er relativt liten her til lands, og at man kanskje heller skal bekymre seg over røykevanene sine.. sånn som meg  :(

på det hai programmet som gikk på tvnorge for 2uker siden, så sa de der att oksehaien var den mest agressive haien av de alle (tror de sa att oksehaien var mer agressivt enn det aller meste i vannet og på land).. det var vel okse, hvit og tigerhai som var de mest farlige..

 

dessuten så tålte oksehaien ferskvann

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
men nå skal det sises at ca. like mange mennesker blir angrepet av delfiner som av hai.

Ingen hai har reddet noen mennesker. En delfin (eller niser og spekkhoggere) vet av instinkt at en skapning som ikke beveger seg i vann, eller plasker, må opp på land.

 

I utgangspunktet er haier redde mennesker (noe som jeg ikke synest at er rart), men plasking er et tegn på at en skapning er i vansker, derfor tror haien at den bare kan forsyne seg.

Lenke til kommentar
frem med hagla!!! hai-jakt imorra!!:p

bare tuller, kos med litt mer spennende fisk i havet;)

Hagle vil ikke gjøre nok skade! Her er det dynamitt-jakt! :devil: .

Dere som sier at oksehaien dreper alt den ser, kan bare gå å henge seg. Det er den mest agresive haien, men dreper langt i fra alt. Den kan føle/se om du er nervøs eller har veldig høy puls. Da angriper den. Hvis du ser på tv, feks discovery, så ser du folk som svømmer med dem i sjøen (nei, ikke tamme haier).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...