CarinaE Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Jaja, nå er hvithaien (hvittippet hai)... kommet nærmere.. Nå er den i Sverige..Så nå passer det vel å fortsette på diskusjonen? Livsfarlig hai i fjorden Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 2. oktober 2004 Del Skrevet 2. oktober 2004 Some scary shit man.. men nå skal Open water sees Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 uff da. bekymrer forskerne.... bekymrer også meg Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Forstår jeg dette riktig: Du er redd for å bade pga. farlig hai i Norge? Hehehehehe, sorry altså, men... høhø! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) jeg er storfan av haier, har hatt stor interesse for de siden jeg var bitteliten. hvis det går en eller annen dokumentar på tven så sitter jeg klistret til skjermen, har skrevet en rekke særoppgaver om de. har til og med fanger haier. men DEN DAGEN HAI KOMMER TIL NORSKE FARVANN SÅ FLYTTER JEG TIL NORDPOLEN; OG DER BLIR JEG FOR GODT!!!!!. ikke fordi jeg er redd for å bli angrepet, sjansen er jo så extremt liten, men den er stor nok for meg . har sett alt for mye grusomhet til å være i vannet med slike dyr..... quote fra adressa.no Nyt varmen - og det varme vannet mens du kan - og før hvithaiene kommer svømmende inn mot strendene i Norge. KAN IKKE SI MEG MERE ENIG! Endret 15. oktober 2004 av Henrik2k Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 18. oktober 2004 Del Skrevet 18. oktober 2004 (endret) Så et program på Discovery igår, om haier. De fortalte der at noen Hvithaier lever i vann som ikke holder mer enn 5 grader. PÅ flere hundre meters dyp ved Mexico/california/hawaii... Og det var ganske overraskende for de forskerne også.. Så da betyr jo det at Norge er jo mer en "varmt" nok for de svære beistene... Noen som har hørt noe mer ang den hvittippede haien i Sverige? Endret 18. oktober 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
Cera Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er registrert hvithai så langt nord som Island! Ellers er den personer-drept-av-hai statistikken litt missvisende, da dette bare er personer som beviselig har blitt drept av hai, altså alle de som 'forsvinner' når de bader er ikke med i statistikken, og det er MAAAANGEEEE Lenke til kommentar
Motorskalle Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 (endret) noen kommentarer: haien som ble funnet i norge i 70 eller når det var er helt tydelig en makohai(ikke at det er noe positivt i seg selv.. hehe) det er også tydelig at det er en delfin surferen er med, da du ser at den har vannrett "bak" Hvithai er IKKE registrert i Norge, da hadde det ikke blitt oppstyr om den ble sett i england.. som det blir(også der betvilt) Haien som var i Sverige nå var IKKE en hvithai, at haien var hvit betyr ikke i seg selv at vi har med en white pointer shark/Great White. Nei, dt var snarere en hvittippet hai, søk litt rundt på "vithaj i sverige" på google, så ser du/dere at det stemmer. altså: Oceanic whitetip(kan bli 2-3 meter) er ikke det samme som White Pointer Shark. Hvithai i norge får vi neppe se med det første, selv om jeg tror at stor nok håkjerring ved gitte omstendigheter kan ta "ansvar" og angripe, men det skjer nok heller ikke. Dog vil jeg IKKE like å se en makohai til i landet her, da kommer jeg aldri mer til å bade i fjorden. Makohai er haiene som brukes i Deep Blue Sea(dog er det helt utrolig mange fysiske feil for haien der. det er bl.a. ikke det at haien er for du mat den ikke svømmer baklengs :!: ) og er farlig for menneskene den personen som sto med beina i vannet med oksehaiene(husker ikke navnet i farten) ble for ei tid tilbake bitt som satan Endret 3. november 2004 av Motorskalle Lenke til kommentar
Motorskalle Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 hvis dere i tillegg er interessert i haier, gå inn på www.sharkattacks.com og forumene der. Siden i seg selv lir ikke oppdatert lenger, men hvis du ikke har sett den før, er det mye interessant der også(noen sinnsyke bilder av enorme haier) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 Kan dette være ekte? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 det bilde ser FAKE ut. Lenke til kommentar
Motorskalle Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 ikke ekte, er seff mulig, men ganske pussig at "kameraten" tenkte: "oi faen, dette må jeg ha på film" i stedet for: "AAAAAAAHhhhhh...." catch my drift? i tillegg: den haien som hopper etter helikopterpiloten er to bilder som r klippet og limt sammen. Haien på bildet er i og for seg ekte nok, men bildet av den er tatt i sørafrika, på et sted hvor haier er kjent for å "breache" eller komme i full fart opp fra havet(lik det delfiner gjør på oppvisninger). Bildet av helikoptret er tatt ved Golden Gate Bridge. Angående breaching: det er til og med eksempler på haier som har "hoppet"ombord i båter, les litt rundt på diverse forumer og bli skremt. Bilder av det og Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Ett nytt haiangrep, dog i Cape Town. Tenk så ekkelt å se noen bli slukt av en hai, levende.. Slukt av kjempehai! Noen her som har sett en levende hvithai før? Da mener jeg ikke i basseng og i dyrehager, men i sjøen/havet. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Redningsmannskaper som senere observerte haien, beskrev den som større enn deres eget redningshelikopter. Damn, den må ha vært DIGER Hvithai kan kun observeres i havet. I fangenskap dør denne arten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Slukt av kjempehai! Noen her som har sett en levende hvithai før? Da mener jeg ikke i basseng og i dyrehager, men i sjøen/havet. Stakkars hai.. seigt kjøtt det der. Har sett hai i havet en gang. Ikke hvithai, men en eller annen ikke-menneskeetende sort. Jeg måtte på den ca 1m lange haien da jeg var ute og snorklet ved et rev i karibien. Både jeg og haien ble litt overrasket og snudde 180° Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg skjønner ikke hvorfor folk har en slik overdrevet frykt for hai. Greit nok, man skal ikke spøke med hvithai, men helt alvorlig... Begynner å forstå hvorfor Discovery og co. elsker å sende haiprogrammer... det virker jo som om folk løper rundt i ren panikk over dem. Fatter ikke. Lenke til kommentar
Motorskalle Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 hehe, grunnen til at folk er opptatt av hai er kanskje ikke bare frykt, snarere noe helt annet som heter fascinasjon. Jeg er utrolig fascinert av haier(spesielt hvithaien) og kan ikke tenke meg et mer perfekt dyr. Haien blir aldri syk og har ingen naturlige fiender med mindre man ser på spekkhoggeren som en naturlig fiende,,, dog er dette litt drøyt da det finnes bare to eksempler på disse dyrene har møttes i close-combat. Om det er tilfeldig eller ikke at spekkhoggeren vant begge gangene vites ikke, men ene gangen var hvithaien ung og ikke ferdig utvokst. men som du sier, jeg ville ikke vært i havet med en rett ved meg. i hvertfall ikke en "sub" som de største hvithaiene kalles. Disse er til dags dato ikke fanget. Mye som tyder på at dama var offer for nettopp en så stor hai. nårdet er sagt; drømmen er å dykke med haier, uten tvil Lenke til kommentar
gspr Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Fascinerende, det er sant... men den enorme frykten alle har, forstår jeg ikke. Joda, hvithaier er farlige, men jeg ville ikke hatt problemer med å bade i Norge om det var blitt observert en hai eller fire. Lenke til kommentar
hanszpett Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har lest litt om Oksehaien før.Som Dahle sier en elve-hai. Leste noe om at den hadde angrepet 3 mennesker som badet i en elv et eller annet sted. Mener det var USA.. Okse haien er en av de haiene vi vet angriper mennesker.. Så en dokumentar en gang om en hvithai som "forvillet" seg opp en elv rett utenfor New York. Den angrep ca 7 personer og mange av de døde. Lastet den ned fra . Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Svogeren har en del hai video siden han er litt hai freak og der så eg om den hvithaien som svømte opp en elv/canal ja. Anyways syns haiere er utrolig fascinerende skapninger. Så en hammerhai på vei til phi phi island i thailand og der var ca 6-700meter fra der vi skulle være. Den var ca 2meter lang. Svømte rundt og hadde det i bakhodet at det faktisk er haier i nærheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå