ballemann Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 når pappa var ute og fisket (les: han var ung) så så dem en hvithai på vannflaten. Den var død, men likevell, hvordan kom den dit? kan jo forekomme at de plutselig klarer å tilpasse seg den kulden som er i norge... BalleMann Lenke til kommentar
Rybkin Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 ballemann, hvor vokste faren din opp? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 ballemann, hvor vokste faren din opp? trondheim Lenke til kommentar
Rybkin Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 Da var det vel egentlig ikke en hvithai? jeg tror jeg har lest et sted at de har funnet hvithaier utenfor kysten av Island, så jeg kan vel egentlig ikke si at det ikke er sant, men om det hadde blitt funnet hvithai i Norge overhodet så hadde det nok blitt ganske slått opp. Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 23. mars 2004 Del Skrevet 23. mars 2004 om det hadde blitt funnet hvithai i Norge overhodet så hadde det nok blitt ganske slått opp. Hvis VG hadde fått tak i nyheten ja.... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 http://www3.nrk.no/distrikt/vestfold/nyheter/711080.html huff huff... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 23. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2004 (endret) dobbeltpost Endret 23. mars 2004 av oivind_dahle Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 det ser ut som en hvit hai ja, men hvis man ser på tenna på det andre bilde se de rare ut, hvit haien har veldig spesiele tenner nesten perfekte trekanter, og på bilde ser tenna ut som pigger, Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Dette er jo en kjempe sensasjon!! Har rett, de tenna likner ikke på hvithai tenner, men trur vi burde stole på de derre folka i Afrika!! Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 http://www3.nrk.no/distrikt/vestfold/nyheter/711080.html huff huff... Det lignet mistenkelig mye på en Great white...Og der ved helgeroa har jeg vært mange ganger..dog ikke badet akkurat der, men... Og ang tennene, så kan det jo hende de var litt slitt, så de ikke var så trekant formet lenger... Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 (endret) Kom på en ting... Er det ikke sånn at Tiger haien er farligere enn Hvit haien? Fra Caplex.no Den store hvit-h. regnes som meget farlig. Størst av blåhaiene er tiger-h., som kan bli over 6 m og er fryktet som menneskeeter-h. da den ofte finnes på grunne kyster. Endret 25. mars 2004 av CarinaE Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 25. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2004 Tiger haien er en av artene som kan angripe mennesker, men denne liker seg ikke i kalde farevann slik hvithaien gjør. Den farligste haien for mennesket er vissnok oksehaien, eller Bullshark. Denne er også kjent som elvehai, da den faktisk kan gå opp i elver. I likhet med tigern liker den varme farevann. Så det er nok hvithaien vi her i Norge bør frykte..... (spesielt i Stavern) Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg så et program en gang, hvor en mann sto i vannet, inne på grunna, hvor det da sirklet Oksehaier rundt beina på han, dog gjorde de han ikke noe...Men jeg mener å huske at han sa det var pga tankene hans eller noe...var noe helt merkelig ihvertfall. Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 25. mars 2004 Del Skrevet 25. mars 2004 Jeg så et program en gang, hvor en mann sto i vannet, inne på grunna, hvor det da sirklet Oksehaier rundt beina på han, dog gjorde de han ikke noe...Men jeg mener å huske at han sa det var pga tankene hans eller noe...var noe helt merkelig ihvertfall. Så samme programme! Han lot pulsen synke slik at haiene skulle føle seg tryggere! Og det funket!! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Har lest litt om Oksehaien før. Som Dahle sier en elve-hai. Leste noe om at den hadde angrepet 3 mennesker som badet i en elv et eller annet sted. Mener det var USA.. Okse haien er en av de haiene vi vet angriper mennesker.. Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Hvis du skulle være så uheldig å bli angrepet av en hai så stikk den så hardt du bare kan i øyet. Da tror jeg den stikker Husker jeg så på et program om en mann som hadde svømt etter en hvithai og banket den opp. Lenke til kommentar
CarinaE Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Eller slå den på nesa/snuta, eller hva en nå kaller det på haier. En skal jo "slå" til dyr på nesa/snuta hvis de har gjort noe galt, så hvorfor ikke en hai?? Lenke til kommentar
Twennie Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Eller slå den på nesa/snuta, eller hva en nå kaller det på haier. En skal jo "slå" til dyr på nesa/snuta hvis de har gjort noe galt, så hvorfor ikke en hai?? Nei, en skal så absolutt ikke "slå" til dyr på snuta/nesa. En skal faktisk ikke slå dyr under noen omstendigheter, med mindre det er i selvforsvar. Nesa er et utrolig følsomt sted for dyr, tenk om noen slo deg på et av kroppens mest følsomme steder? Til trådens tema: Det kan komme diverse "sydlandske" haityper oppover kysten vår i den varme golfstrømmen, noe som er naturlig. Derimot er det sjelden de jakter på grunn av at vannet her er en god del kaldere enn det de er vant til. Haier er fryktinngytende dyr ja, men en må huske på at de fleste angrep skjer fordi haiene er nysgjerrige på oss. De er ikke menneskeetere eller onde av natur, de vet bare ikke hva vi er. For å undersøke andre ting og vesener må de nødvendigvis bruke blant annet snute og tenner. Det er mange historier om folk som har overlevd haiangrep, og de hadde ikke overlevd hvis haien virkelig ville spise dem for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 nesa på mennesker er ganske følsom deg også, får du en ball i nesa blir den ganske øm og ekel Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 Og tenk deg da når nesa utgjør omtrent 10% av kroppen, sånn som på en hai... Slå den der om den angriper, men som sagt; ikke så dyr i noe annet en selvforsvar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå