6arken Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Syntes at min T-bird var litt for varm og tenkte jeg skulle forandre (senke) volten for å se om kanskje tempen kunne senkes. Etter jeg gjorde dette ville ikke maskinen boote. Den stoppet opp der hvor det står PCI-listing, rett før den begynner å loade win. Kjører XP Home Ed. Abit kt7a, T-bird 1.4GH. HD60GXP 60GB Har noen opplevd det samme ? Forslag mottas med takk. Ps! Har prøvd å legge inn "failsafe" I BIOS. Har også cleara CMOS, uten at det hjalp. Den vil fortsatt ikke loade XP. Lenke til kommentar
Han2Solo Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Har du husket å skru opp volten igjen? Hansolo Lenke til kommentar
6arken Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Ja jeg har selvfølgelig tilbakestillt til CPUdefault (eller hva det heter) Lenke til kommentar
Han2Solo Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Får du boota med oppstarts diskett? Lenke til kommentar
6arken Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Jeg har prøvd oppstartdiskett, og får opp valgene installasjon fra cd start m/cd start u/ cd osv. Jeg kommer også inn på fdisk, for å se om HD'en (partisjonen er aktiv), og det er den. Jeg har lagt inn OS på HD2 og det funker. Jeg får også tilgang til HD1 derfra. Så HD'en er ikke ødelagt i hvertfall. Jeg har også prøvd å legge inn Boot.ini fila på nytt, uten suksess. Lenke til kommentar
Han2Solo Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 da ligger tydeligvis ikke feilen i bios, men i oppstarten av p på hd1. Har opplevd det samme ved en litt for hard overklokking av min gamle Duron. kom ikke inn i windows uansett om jeg la inn alle oppstartsfilene på nytt. Sikkert noen som har skjedd med hd under oppstart av Xp med for lav spenning på Vcoren. Tipper du må ta en liten format c:, og installere Xp på nytt dessverre. Lenke til kommentar
6arken Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Takk for hjelpen i hvertfall. Går det an å legge inn XP over det gamle, uten at jeg trenger å formatere ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå