Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Studentbynett UiO noen som har erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På studentbynett blir du dessverre tvunget inn passiv modus. Det vil si at det er umulig å koble deg opp mot andre peers i passiv modus. Dette KAN da redusere farten, særlig på torrenter hvor det er få peers(mindre utvalg = mindre sjanse for å møte på brukere i aktiv modus). Så vidt jeg er klar over, er det ikke noe vanlige konsumere kan gjøre for å løse problemet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Til alle her som på en eller annen måte har fått wii opp på studentbynett. Hva er alternativene? Har prøvd å dele nettverket både gjennom mac og pc uten hell. Man kan kjøpe en ethernet-adapter til wii'en, men før jeg gjør dette vil jeg gjerne vite om det fungerer med nettet til Kringsjå. Hvordan går dette overens med autentifiseringen?

Lenke til kommentar
Til alle her som på en eller annen måte har fått wii opp på studentbynett. Hva er alternativene? Har prøvd å dele nettverket både gjennom mac og pc uten hell. Man kan kjøpe en ethernet-adapter til wii'en, men før jeg gjør dette vil jeg gjerne vite om det fungerer med nettet til Kringsjå. Hvordan går dette overens med autentifiseringen?

 

få en kompis med lyse eller pay for en vpn tilkobling til et sted som har ortelig ip ut :-) så funker alle spille og alt sammen.

det er veldig lett og sette opp mot winxp googel keyword: winxp vpn server

 

du kan og kjøpe vpn tilkoblinger til eks: gigahost.no , relax.se(sikert skrive feil men dem er bilige) , optical.no osv...

 

i praksis: (du må ha 2 lan kort i en pc)

praktisk sett så kobler du opp en pc som normalt, og autoriser PC-en.

så kobler du opp en vpn til et sted på ut siden, høyre klikk på den tilkoblingen og velg "internet sharing" så velger di lan kort 2 som du kan koble på det du vil av router/spill osv.. du kan og plugge på wlan router og sånt på det lan korte.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg er så skitlei av at UDP ikke fungerer nå mens jeg har Ps3 og Wii. Er nære på at jeg kjøper en Xbox360 så jeg får spilt online i det hele tatt. -jeg håper noen kan bekrefte at alle spill med mulighet til onlinespill(Guitar Hero, etc) faktisk kan spilles online?

 

Jeg kan bekrefte at man ikke kan kople seg til internett på Wii uten ethernetkabel og -usbadapter, samt en switch. Men pga portstengingen gjør at onlinegaming på Wii er umulig i studentbyene i Oslo.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...
Jeg får ikke "grønt lys" ved bruk av uTorrent. Noen som kan fortelle meg hva slags innstillinger jeg kan bruke? Port?

 

Edit: Bor på Bjølsen.

 

Fra samme side i denne tråden:

 

På studentbynett blir du dessverre tvunget inn passiv modus. Det vil si at det er umulig å koble deg opp mot andre peers i passiv modus. Dette KAN da redusere farten, særlig på torrenter hvor det er få peers(mindre utvalg = mindre sjanse for å møte på brukere i aktiv modus). Så vidt jeg er klar over, er det ikke noe vanlige konsumere kan gjøre for å løse problemet.
Lenke til kommentar
Jeg får ikke "grønt lys" ved bruk av uTorrent. Noen som kan fortelle meg hva slags innstillinger jeg kan bruke? Port?

 

Edit: Bor på Bjølsen.

 

Fra samme side i denne tråden:

 

På studentbynett blir du dessverre tvunget inn passiv modus. Det vil si at det er umulig å koble deg opp mot andre peers i passiv modus. Dette KAN da redusere farten, særlig på torrenter hvor det er få peers(mindre utvalg = mindre sjanse for å møte på brukere i aktiv modus). Så vidt jeg er klar over, er det ikke noe vanlige konsumere kan gjøre for å løse problemet.

Fin bump...

Skal flytte til karlstad til høsten jeg... håper de ikke har noen restriksjoner der.

 

Men jeg må si. De fortjener en klapp på ryggen de it-drifterne med så mange som tar it-utdanning, og likevel ingen som klarer å "hacke" nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...