Jonas Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hallo Hvordan lager man et "open-source" program i vb? Funker det i det hele tatt? Variabler og grafikk er lett, men selve koden blir litt verre.. Var litt inne på det i en annen tråd og svaret var dll-filer. Noen som har peiling på dette? Jonas Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hva mener du med open-source program? Det er jo bare å legge ut koden sammen med programmet hvis du ønsker at andre skal kunne gjøre endringer i koden for å tilpasse sitt behov. Hvis du bare ønsker de skal kunne gjøre endringer i DELER av programmet må du nok bruker .dll filer og legge ut koden til dll fila. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Hva mener du med open-source program? Det er jo bare å legge ut koden sammen med programmet hvis du ønsker at andre skal kunne gjøre endringer i koden for å tilpasse sitt behov. Hvis du bare ønsker de skal kunne gjøre endringer i DELER av programmet må du nok bruker .dll filer og legge ut koden til dll fila. Når du sier deler av programmet, hvor mye er det? Eller litt omformulert: Hva kan jeg putte i dll filene? Edit: Tenkte på den nederste Endret 8. mars 2004 av jonas22282460 Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 du kan vel putte det meste i dll filene. funksjoner o.l. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Noen som vil vise meg et prosjekt med en knapp. når man trykker på knappen henter den en funksjon ut, en msgbox? takk! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 HMODULE LoadLibrary( LPCTSTR lpFileName ); BOOL FreeLibrary( HMODULE hModule ); HMODULE GetModuleHandle( LPCTSTR lpModuleName ); FARPROC GetProcAddress( HMODULE hModule, LPCSTR lpProcName ); void SetDllDirectory( LPCTSTR lpPathName ); HGLOBAL LoadResource( HMODULE hModule, HRSRC hResInfo ); Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 11. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2004 Den skjønte jeg ikke helt Uansett om jeg setter den inn i et dll prosjekt eller vanlig exe så gir den error: expression. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå