Stig-Arne Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Jeg var på LAN i helgen, der en lokal datasjappe hadde stand. Så skulle en kamerat av meg høre på priser til nytt hk og cpu. Da anbefalte han ett MSI hk med VIA chipsett, da slo jeg opp gluggene og spurte om han hadde hørt om nForce2 brikkesettene ? Ja sa han, men VIA sitt skulle være veldig mye mer stabilt enn nForce2 brikkesettene. Er det sant? I tillegg begynte han å argumentere med at han hadde drevet på med dette i såpass mange år at dette visste han. Greitt nokk, han har sikkert erfaring, men det garanterer jo ikke for at han har god erfaring med nForce brikkesettene ? Så til slutt sa jeg at VIA ikke var mer stabilt enn nForce, tvert i mot. Nei sa han, og spurte hvordan jeg visste det. Jo sa jeg, les litt på http://forum.hardware.no så finner du ut hvordan. Da giddet han ikke å diskutere mer. Er det noe i det? Har jeg bare fordommer i fra KT133 tiden ? jeg vet jo at VIA har kommet seg veldig når det gjelder ytelse og stabilitet. Men slår det nForce? Endret 8. mars 2004 av Morpheus^ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 KT600 vil jeg tro er omtrent like stabilt som nForce2, men når det gjelder overklokking er det langt bak. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg var på LAN i helgen, der en lokal datasjappe hadde stand. Så skulle en kamerat av meg høre på priser til nytt hk og cpu. Da anbefalte han ett MSI hk med VIA chipsett, da slo jeg opp gluggene og spurte om han hadde hørt om nForce2 brikkesettene ? Ja sa han, men VIA sitt skulle være veldig mye mer stabilt enn nForce2 brikkesettene. Er det sant? I tillegg begynte han å argumentere med at han hadde drevet på med dette i såpass mange år at dette visste han. Greitt nokk, han har sikkert erfaring, men det garanterer jo ikke for at han har god erfaring med nForce brikkesettene ? Så til slutt sa jeg at VIA ikke var mer stabilt enn nForce, tvert i mot. Nei sa han, og spurte hvordan jeg visste det. Jo sa jeg, les litt på http://forum.hardware.no så finner du ut hvordan. Da giddet han ikke å diskutere mer. Er det noe i det? Har jeg bare fordommer i fra KT133 tiden ? jeg vet jo at VIA har kommet seg veldig når det gjelder ytelse og stabilitet. Men slår det nForce? jeg har hatt Mange abti kort med via chipsett. har ikke hatt mage feillene jeg. men holder en knapp på nforce 2 alikevel har det nå ! og det er bare helt ! Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Kjøpte kompisen din noe da? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Endret 8. mars 2004 av suzze Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Nei.. heldigvis.. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg kan ikke si noe negativt om VIA, men holder en knapp på nforce 2 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Via skal være bitte litt mer stabilt, men det er så lite at det ikke er noe å bry seg om. Nforce2 derimot er mye raskere, spes Ultra 400 utgaven, og kan klokkes mye høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå