Crack Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
trondern Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 [Dreamweaver er kongen over alle program, hele pakken med Macromedia Studio MX knuser lille Frontpage ned i ... Fullstendig korrekt, men det er fordi Macromedia Studio MX er så mye mer enn Frontpage. Å Sammenligne Studio MX med Frontpage er som å sammenligne Office pakka med Macromedia Flash, det henger liksom ikke på greip.... Men, Macromedia lager svinaktige bra programmer, det er sant. Dreamweaver er uslåelig i sitt bruk, det er hevet over enhver tvil. Men likevel vil jeg anbefale å anskaffe Frontpage først. Det er mange ganger lettere å bruke og å komme i gang med. Macromedia har en litt annen vri på grensesnittet i sine applikasjoner og er mer kompliserte å bruke og å få et "designmessig" godt resultat. Er man vant med Macromedia programmer fra før, eller er Mac bruker så kanskje..... Nei, uansett ville jeg først gå for Frontpage, og tenkt på Dreamweaver litt senere. Trond Lenke til kommentar
Timur Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg har brukt Frontpage 97, 2000 og Xp (altså 2002) men tviler på at det kan vær eså veldig stor forskjell, sant det at du kan oppleve noen bugs i Dream Weaver også, men som oftest (etter min erfaring) er det ikke så alvorlige ting som i f.eks frontpage. btw trond. Flash MX er mye bedre enn Office! Bra at du støtter meg Crack Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 At man argumentere med at Frontpage er mere brukervennlig enn DW har eg vansklig å forstå. Synes selv at Frontpage har helt jævlig brukervennlighet, ilag med resten av office-pakken. Nok om det.. Det største problemet med FP er den dårlige kodinga, den er rimelig herpa, FP følger heller W3C-standard på kode-skrivingen. Du kan også bli frista til å bruke diverse effekter som kun IE støtter, det er fyfy... Ser også at det er blit no pro kontra amatør prat. En som er proff må kunne lage sider uten bruk av DW, FP, GoLIve etc , dvs. kunne html og css. Hvorfor bruke DW; Jeg jobber heltid som webdesigner/-utvikler og bruker selv DW under utvikling, men bruker code view. Men hvorfor DW da; Det er fordi støtten til css, og mulighetene til å efektivisere arbeidet med f.eks å sette inn en tabell automatisk. Du kan be DW lage ting for deg med en helt ren kode etter W3C... Du skal f.eks ikkje lage mange prosjektene for at du har spart inn DW, jobben går rimelig fortere. <- Forutsetter selvsagt at man kan DW godt... default er ikkje DW kjempebra satt opp, kan bli kode tull med rewritingen etc. Arrgh.. dårlig skrevet dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå