Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale meg et program for å lage hjemmeside. Jeg har fått ansvaret for en hjemmeside for en forening. Jeg har mye erfaring med data; men hjemmesider har jeg bare såvidt snust på.

Jeg trenger et program som er lett å forstå; enkelt i bruk; og tidsbesparende; jeg har ikke så mye tid å avsette til prosjektet. PHP får jeg lære meg senere. :yes::thumbup::wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ingenting er det Dreamweaver som gir renest kode... Den har også kraftig støtte

for server-scripts, asp, php osv.

Uansett skal du lage en webside bør du minium kunne (x)html og css etter w3c-standard.

Ingen WYSIWYG-editorer gir bra nok kode uten renskriving, dårlig kode fører igjen til

ustabile sider som ikkje fungere på alle plattformer og browsere. Når du har tatt på deg

et weboppdrag bør du kunne det... Lær deg minimum html og css godt før du begynner

å ta på deg noen oppdrag.

Lenke til kommentar

Feilpost tror jeg.. Men hvis jeg skal svare så må det nesten bli 1st page 2000. den er med farger i html-koden. Og ettersom du ikke har tenkt å legge tid i det så er det vel en grei start. Her kan du bare legge inn forskjellige effekter vel å klikke på en effekt, istedet for å skrive inn koder ;) Html mener jeg =)

Lenke til kommentar
Feilpost tror jeg.. Men hvis jeg skal svare så må det nesten bli 1st page 2000. den er med farger i html-koden. Og ettersom du ikke har tenkt å legge tid i det så er det vel en grei start. Her kan du bare legge inn forskjellige effekter vel å klikke på en effekt, istedet for å skrive inn koder ;) Html mener jeg =)

Samme med MS Front Page... dritt lei det, men enkelt å bruke ;)

Lenke til kommentar

Blir vel ikke akkurat feilpostet siden han spør etter "Programvare" og ikke om hvordan og designe en nettside ;)

Men senere så er jo Forum - Web design fint sted og begynne hvor de vil gi deg linker til diverse, tips, kritikk til siden o.s.v :yes:

Selv anbefaler jeg DreamWeaver MX hvis du ikke er noe "proff".

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke sagt at skikkelige proffer brukte så mye Dream Weaver, flash er greit og Photoshop, men jeg så aldri for meg skikkelige proffer med Dream Weaver foran seg, er det bare jeg som har fått litt feil inntrykk eller? Vil ha det AVKREFTA nå :angry::p

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Jo, jeg mente det ikke slik, men en proff hadde klart og laget en helt lik side, om han hadde brukt Notepad eller Dreamweaver. Er jo klart Dream Weaver gjør jobben kjappere og har noen fine ekstra ting, men pointet mitt var at en proff ikke trenger Dream Weaver for og lage en bra side.

Sorry, formulerte meg kansje litt dårlig ovenfor så det ble misforstått.

:blush:

Nei, desverre det er ikke jeg som har sau og ulv.no, tror det bare er noe domene.no har laga? ;)

Endret av Timur
Lenke til kommentar

Med stor fare for å bli offer for munnhugggeri vil jeg foreslå Frontpage. Frontpage 2003 gjør jobben aldelses utmerket, og er absolutt det enkleste programmet for å lage sider som ser ut slik du ønsker. "What you se is what you get" er nøkkelen her. Vet andre har andre preferanser, men da kommer det raskt inn det at man må bruke tid på å lære seg programmet.

Selvfølgelig, skal du skrive php eller asp vil jeg trolig foreslå Dreamweaver, men likevel ville jeg gå for Frontpage til å designe sidene. Bruker selv Frontpage for å lage sidene slik jeg ønsker, og Dreamweaver til asp. I html visning er det heller ingenting i veien for å skrive asp i Frontpage, det har jeg gjort mye.

Trond

Lenke til kommentar
Med stor fare for å bli offer for munnhugggeri vil jeg foreslå Frontpage. Frontpage 2003 gjør jobben aldelses utmerket, og er absolutt det enkleste programmet for å lage sider som ser ut slik du ønsker. "What you se is what you get" er nøkkelen her. Vet andre har andre preferanser, men da kommer det raskt inn det at man må bruke tid på å lære seg programmet.

Selvfølgelig, skal du skrive php eller asp vil jeg trolig foreslå Dreamweaver, men likevel ville jeg gå for Frontpage til å designe sidene. Bruker selv Frontpage for å lage sidene slik jeg ønsker, og Dreamweaver til asp. I html visning er det heller ingenting i veien for å skrive asp i Frontpage, det har jeg gjort mye.

Trond

Når synes jeg at Frontpage aldri har vært noe bra, har bare oppstått masse problemer hos meg ved bruk av Frontpage, som jeg aldri hadde klart engang hvis jeg prøvde med Dream Weaver.

Så min erfaring er gå for Dream Weaver!

Frontpage=Slit, pes og en del bugs ( hos meg klarte sida av seg selv og blokke meg slik at jeg ikke fikk tillatelse til og redigere den.

Dream Weaver=Brukervennlig, masse kult ekstra stuff og den klusser ikke med sidene.

Men det blir mer et spørsmål om smak og behag dette, så du får vlege hva som du tror passer best. Selfløgelig så er det lurt og ta den avgjørelsen på grunnlag av hva jeg skrev ovenfor :devil::p

Så bare velg dream weaver du :p

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare FrontePage, det har jeg alltid gjordt. Jeg er veldig godt fornøyd, og har ingen av de problemmene som er skrevet om tidligere. Jeg har brukt FrontPage "rett mot serveren" og via FTP-program, alt etter hvilket dommen jeg holder på med.

Edit: Så velg FrontPage du, det kommer du ikke til å angre på.

Endret av chrisege
Lenke til kommentar
Jeg bruker bare FrontePage, det har jeg alltid gjordt. Jeg er veldig godt fornøyd, og har ingen av de problemmene som er skrevet om tidligere. Jeg har brukt FrontPage "rett mot serveren" og via FTP-program, alt etter hvilket dommen jeg holder på med.

Edit: Så velg FrontPage du, det kommer du ikke til å angre på.

Arg.. Trenger støtte her :devil: , kan ikke la de folka overbevise han om at Frontpage er best, han kommer jo til og angre til de grader!

:p

dere som bruker Dream Weaver kom og støtt meg! :yes:

Lenke til kommentar

Trond

Når synes jeg at Frontpage aldri har vært noe bra, har bare oppstått masse problemer hos meg ved bruk av Frontpage, som jeg aldri hadde klart engang hvis jeg prøvde med Dream Weaver.

Så min erfaring er gå for Dream Weaver!

Frontpage=Slit, pes og en del bugs ( hos meg klarte sida av seg selv og blokke meg slik at jeg ikke fikk tillatelse til og redigere den.

Dream Weaver=Brukervennlig, masse kult ekstra stuff og den klusser ikke med sidene.

Men det blir mer et spørsmål om smak og behag dette, så du får vlege hva som du tror passer best. Selfløgelig så er det lurt og ta den avgjørelsen på grunnlag av hva jeg skrev ovenfor :devil::p

Så bare velg dream weaver du :p

:yes: Som sagt tidligere, er dette smak og behag. Hva som er best kommer alltid ann på øynene som ser. Noen liker mora, andre dattera, jeg tar begge :-) Dvs alt til sitt bruk. Bugs, tja, har brukt Dreamweaver endel også, og tør påstå at sjansen for bugs eller feil er mye større der. I det øyeblikket en hiver inn noen extensions åpner en for det. Ellers har jeg ikke opplevd feil eller bugs eller problemer av noen slag når jeg jobber med Frontpage for å designe websider. Men da snakker jeg om Frontpage 2003, hvis vil f.eks skulle snakke om Frontpage 97 hadde saken vært en smule anderledes. Jeg har faktisk vært med så lenge og brukte dengang heller Homesite (som nå er å få hos Makromedia). Hvilken versjon har du forsøkt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...