Taxman Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Det gjelder dvd+r som jeg kjøper på komplett. Tidligere har jeg kjøpt 10 pakning med "print" dvd'er, og disse har overflaten Metal AZO og er laget i India. Greie plater, og jeg har ikke hatt noen problemer med disse. Nå ser jeg at komplett venter inn en bundel med Verbatim 50 printbare dvd'er, men disse har overflaten Advanced AZO. Er det noen som har informasjon om disse platene? Lurer bare på om jeg skal vente til de kommer inn, eller om jeg skal slenge inn en bestilling på de gamle gode. Edit : Endret Tittelfelt etter at jeg kjøpte denne bundlen - nå er jeg ute etter hva disse platene er for noe - se innlegg under. Endret 12. april 2004 av Taxman Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Jeg kjøpte en slik bundle med 50 printbare Verbatim plater. Platene ser annerledes ut en de som selges i 10 -pack. Disse platene har ikke verbatim dvd+r trykket på innerste ringen slik de andre platene har. Videre så fikk jeg denne informasjonen ut av plata ved bruk av dvdinfo Media Information Region information N/A not a DVD-VIDEO Manufacturer ID cannot be read Format Capacity 4.38GB(4.70GB) Free Blocks 405405696 Free Capacity 4.38GB(4.70GB) Book Type Unknown Media Type DVD+R Media Id Code Speed Unknown Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps Data area end sector 23053Fh Linear Density Blank Disc Track Density Unknown Number of Layers 1 Noen som har kjennskap til disse platene? edit : på ringen står det 4046 514 +R B A 14822 edit nr 2 - Ut på cakebox'n står det made in India Endret 11. april 2004 av Taxman Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Prøv å identifisere dem (bruk en tom plate som ikke er brent) med http://DVD.Identifier.cdfreaks.com Tror disse skal være de samme platene som du tidligere har hatt. Vil bare vite media koden for å være helt sikker. Lenke til kommentar
XiFF Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Prøv dvddecrypter disc info. Hørte noen rykter om at Verbatim 50 spindel er ikke like gode som de i 10boks. www.vcdhelp.com har endel bruker info Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Lastet ned dvd identifier - ser ut som den har samme problem som dvd info å finne produsent nr. Når det kommer til forslaget om en firmware oppgradering så er jeg ikke fullt så sikker - jeg har orginal firmware i 1.a0 - og den funker glimrende. Har en regel om at hvis noe funker så ikke krøll med det, for da ryker kvelden og natta...minst.... Skal prøve med dvd decryptor nå og se om jeg blir klokere der. [16:44:01] DVD Identifier V3.2 [16:44:01] Initializing ASPI/SPTI Drive Interface [16:44:01] SPTI Drive Interface Successfully Initialized [16:44:01] 1 Supported Drive Found (Out Of 4 Available Drives) [16:44:18] This Version Of 'DVD Identifier' Is Up-To-Date [16:44:22] DVD+R/+RW Medium Detected. Starting Identification... [16:44:22] ** Initiating ADIP Retrieval Method 1 (Original ADIP) [16:44:22] ADIP Read M1 Failed : Illegal request - Invalid field in CDB [05/24/00] [16:44:22] ADIP Read Method 1 Not Supported ; A Firmware Upgrade Is Recommended [16:44:22] ** Initiating ADIP Retrieval Method 2 (Copy Of ADIP) [16:44:22] ADIP Read M2 Failed : Illegal request - Invalid field in CDB [05/24/00] [16:44:22] ADIP Read Method 2 Requires A Written DVD+R/+RW Disc [16:44:22] Disc Identification Did Not Complete Successfully Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hmz Har du en ATIP gjemmer kjørende i bakgrunnen? (CloneCD tray. daemon tools o.l) Da hender det at du ikke får opp medie koden. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Jeg hadde en virtuell drive (alcohol) gående. Slo denne av, og fikk samme feilmelding. Ellers så er 2 av drevene mine koblet til scsi, og nec1100A (dvd brenneren) koblet til ide kanal. Fikk samme feilmelding da også. Fant ut at jeg kunne sette i en brukt disc og bruke "metode 2" hva det nå enn er - og da kom denne infoen fram : -------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD+R:MCC-002-000] -------------------------------------------------------------------------- Disc Type : [DVD+R] Manufacturer ID : [MCC] Media Type ID : [002] Product Revision : [Not Specified] Disc Application Code : [General Purpose] Recording Speeds : [2.4x - 4x] Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2] -------------------------------------------------------------------------- [DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com] -------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå