Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Skal ha nettverk mellom to bygninger, men det blir litt vanskelig å trekke kabel. Har heller ikke så veldig lyst til å dra fiber. Det er snakk om ca 30 meter mellom disse bygningene. Tenkte at accesspunktet skal stå i vinduet på det ene bygget, for så å strekke en lang USB kabel til en USB dongle i det andre vinduet fra maskinen.

Er dette gjennomførbart? vurderer accesspunktet (hele pakken) som er på tilbud hos komplett denne uken, eller asus punktet (skal definitift ha 54mbit).

Hadde også tenkt meg å dekke gårdsplassen slik at jeg kan sitte ute å smurfe til sommeren :) Har en mistanke om at dette blir litt for mye for 1 accesspunkt, så jeg lurte på om noen visste av accesspunkt med muligheten for tilkobling av en ekstern og litt større antenne.

Nå har jeg ikke noe bilde av gårdsplassen, og digitalkameraet er på utlån, så dette:

gardliten.jpg

er det beste jeg kan komme opp med nå :lol: Accesspunktet skal stå i det nest øverste vinduet på tverr-enden av det kvite huset, og det andre punktet i et vindu sånn ca. midt på fjøset :lol.

håper noen kan komme med en komentar på dette

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv en 3Com 11G 54Mbit ( mener den heter 11G :) ) mellom meg og naboen.

Ruteren står i vinduet og i andre enden er det berre et vanlig trådløst pci nettverkskort. Det er ca. 50-70 M mellom bygningene. Funker som bare det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...