CSSSK Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Det har seg sånn at jeg nå sitter på en maskin med en XP1800+ som durer rundt lykkelig på 2340 MHz, 1,7V (nekter å kjøre på høyere vcore). MEN det har den gjort i et halvt år nå, og det er ikkeno gøy lenger, vil ha noe nytt å leke litt med Er en fattig student som ikke har lyst til å bruke mer enn 6-700kr. Har jo fulgt med litt på de mobile prosessorene, men de ser jo ut til å la vente på seg... Hva annet er det som er "hot" nå? Alle Barton cpu'ene er låst for tiden eller? Har jo egentlig lyst på barton, da de kanskje kan gi meg en liten økning i ytelse også, men er kanskje ikke så aktuelt om alle er låst? Er det thorton som gjelder, isåfall hvilken? Jeg vet godt at det ikke er noen fasit, men om noen kunne gi meg noen begrunnede råd til en billig cpuy som klokker bra så hadde jeg satt pris på det! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Om du har god kjøling vil jeg anbefale en tbred, xp2600 kan du få til å gå ganske høyt. Men om du føler at flaksen er med deg kan du jo kjøpe en barton og håpe du får en ulåst, ellers er de alle stort sett ganske like. Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Oj, glemte å nevne hva annet jeg har i maskina Kjører med et komplett 2. generasjons waterchill, NF7-S v2.0 og Twinmos 3200 m/winbond og et 350W Enermax PSU... RAM og hk greier 222 MHz FSB (så får jeg en låst barton som klokker greit kan jeg vel nå max 2440 MHz). Det er vel det som er av betydning. Er ingen av tbred 2600 låst? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Er ingen av tbred 2600 låst? De 3 jeg har hatt hittil har vært åpne både opp og ned. Kan kjøre den helt opp til 16x. Men de har uansett en multiplier på 12,5 spd, så du kommer høyere enn Barton. Ulempen er at de har en del mindre cache, men, men... Edit: Skiveleif Endret 8. mars 2004 av Goophy Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Amd Thorton Xp2000 Er Ulocked, er veldig godt valg det også Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Leste forresten nettopp at Thorton han moddes til Barton ved å koble sammen L2 broene? Stemmer det? Ser de har kun 2200 og 2400 thorton inne på komplett, tror jeg går for en av dem, hvis jeg kan modde dem til barton ihvertfall. Et fornuftig valg? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 De som er på Komplett nå er jeg nesten 100% sikker på at er Locked. Da går ikke L2@Barton modden ann. Jeg ville ventet til neste parti med 2000 kom inn, er rimelig sikker på at de er Unlocked. Yeap det stemmer at den modden går ann. Men kjøper du 2400 de klokker fortsatt veldig bra uannsett, håp på 2400Mhz<> Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm... Leste litt rundt og ble litt i tvil nå... Satte meg på ventelista til IT-butikkens mobile barton jeg... TAr det for lang tid så bestiller jeg meg en thorton av noe slag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå