SveinE Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Hei. Hva syns dere jeg skal kjøpe? Har sett på alle nye 8mpix fra Sony, Canon, Minolta og Nikon. Har også vurdert Canon D300 da jeg har et par EOS objektiver fra før. Har gått meg vill i finesser og tester, og for meg ser det meste meget bra ut. Så det blir å høre litt fra dere. Jeg må/vil/skal bestemme meg raskt. Hjelp. Takk. Hilsen SveinE Endret 8. mars 2004 av SveinE Lenke til kommentar
rogers Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Hvis du kan leve med at 300D er litt større fysisk, så er valget lett. EOS 300D vil gi deg tilnærmet støyfrie bilder opp til ISO800. At 300D er 6MP istedet for 8MP skal du ikke legge så mye vekt på. Siden du også har litt EOS optikk fra før, så bør du seriøst vurdere denne. Alle 8MP kompaktmodeller bruker en mye mindre sensor, som resulterer i billedstøy allerede ved ISO200. Disse er også plaget av kromatisk forvrengning (blå/lilla farger i kontrast overganger). Men skal du ha et fysisk kompakt "allt i ett" kamera til solskinnsbruk, så holder jeg en knapp på Canon sin kommende Pro1. Det kan se ut som Pro1 har litt mindre støy enn sine konkurrenter, samt at det gir skarpere bilder. Men jeg ville avvente tester hos DPReview.com Roger Endret 8. mars 2004 av rogers Lenke til kommentar
dist Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Heisann! Pro1 fra Canon er faktisk i salg hos butikkene allerede.... Både www.xd.no og www.fotovideo.no har på lager. Rart med Canon at noen ganger tar det lang tid å levere nyheter, andre ganger tar det meget kort tid... MVH Dist Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg fikk inn Pro 1 til test i dag. Så test kommer nok innen 2 uker. Førsteinntrykket er godt, men jeg er helt enig i at Canon EOS 300D er å foretrekke hvis man har råd og plass til speilrefleks. Andreinntrykket er at Sony F828 har langt raskere autofokus enn Pro 1, og at Pro1 har langt raskere RAW-modus. Foretrekker størrelsen og LCD-skjermen til Pro1. Gleder meg til å se nærmere på kameraet. Lenke til kommentar
SveinE Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Takker. Det var i utgangspunktet en digital speilreflex jeg ville ha, men så ble jeg jo fristet til å se på de nye 8mp kamerane. Er det noe poeng å kjøpe det medfølgende objektivet til 300D når jeg har et CANON EOS IX-7 m/ 22-55mm 4-5,6? Det er en spilreflex for APS film, og objektivet er spesielt for APS format og mulig digitalt? Canon opplyser objektivet er tilpasset APS-C.(classic) Er jeg inne på noe? Har ikke så mye peiling, men skal få. Har også en kraftigere Zoom linse til samme kamera. Endret 8. mars 2004 av SveinE Lenke til kommentar
andreash Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 For at du skal kunne bruke et canon objektiv på en 300D så må det være et EF eller EFs objektiv. Er ikke sikker på om det du har der er det. Lenke til kommentar
SveinE Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Det er er EF objektiv. Passer alle EOS kamera. Så det skal gå bra. Men om det er bra på et digitalt apparat vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå