crott Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har nettopp fått lyse bredbånd, der TV-dekoder skal kobles til en hjemmesentral gjennom ethernet-kabel (kategori 5). Det går greit når jeg legger en egen linje fra hjemmesentralen til TV via en switch, men når jeg kobler TV-dekoder til hjemmenettverk som ligger bak en router, får jeg problemer. Har ringt LYSE, og de sier at det ikke er mulig å koble TV-dekoder bak en router, men vet ikke helt om jeg stoler på dem. Det burde jo være mulig så lenge du kjenner IP-adressen til TV-dekoderen, og legger den som DMZ i router e.l. Er det noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Antagelig så får tv-decoderen ip-adresse fra Lyse-boksen via DHCP, og da må routeren din støtte DHCP-bridging for at tv-dekoderen din skal fungere. Lenke til kommentar
crott Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Det gjør den, men da vil vel routeren fungere som en switch for alle? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Fjernet. Endret 6. mars 2005 av NetFinity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå