Gå til innhold

7650 svømmer med fiskene


Anbefalte innlegg

hei :dontgetit:

 

Jeg har/hadde 3/2 telefoner : N7650 kjøpt i juni, SE T610 kjøpt i desember og p800 kjøpt i januar.

 

T610 lite jeg ikke, så la den i skuffen til jeg lånte den ut til min lille søster, 7650 brukte jeg til fikk p800.

Har stort sett brukt den, men de siste 2 ukene ca har jeg brukt 7650 fordi jeg p800 blir lånt vekk.

 

 

 

Var ute å fisket på første gang på 6-7år med en kamerat her idag tidlig,og da jeg lente meg over rekkverket plumpet mobilen i vannet :no:

 

 

 

Har telenor mobilforsikring (25kr/mnd), og har kvittering etc på mobilen (kjøpt på spaceworld bergen storesenter).

Hva burde jeg event. gjøre nu?. sperre telefonen er heller nytteløst, ettersom den ligger på ørten hundre meters dyp, så jeg tenkte å melde den tapt og event. få ny på forsikringen.

 

 

 

Vil jeg få penger for telefonen, eller en lik en?

 

 

 

 

Har bindingstid på mobilen siden jeg har hatt telenor mobil siden midten av 90tallet og er fornøyd med det. Vil jeg da kjøpe/få en ny mobil uten å måtte binde meg videre igjen, og få en eventuell telefon til samme pris som jeg ville ha bundet meg?

 

Tenkte litt på 6600 :)

 

mvh

 

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du brukte SIM-kortet som forsikringen er tilknyttet kan du bare gå til en TelenorMobil forhandler og be om skademeldingsskjema.

Fyll ut skjemaet, si du mistet telefonen i bakken, og den knuste; tror ikke TM's forsikring dekker vannskader.

Send skjemaet sammen med en kopi av kvittering, og du vil innen en uke eller så motta et verdipapir som du kan "veksle" inn i ca tilsvarende mobil, billigere, dyrere med mellomlegg mot en egenandel på 300kr.

7650->6600? muligmulig...

Lenke til kommentar
Så lenge du brukte SIM-kortet som forsikringen er tilknyttet kan du bare gå til en TelenorMobil forhandler og be om skademeldingsskjema.

Fyll ut skjemaet, si du mistet telefonen i bakken, og den knuste; tror ikke TM's forsikring dekker vannskader.

Send skjemaet sammen med en kopi av kvittering, og du vil innen en uke eller så motta et verdipapir som du kan "veksle" inn i ca tilsvarende mobil, billigere, dyrere med mellomlegg mot en egenandel på 300kr.

7650->6600? muligmulig...

Altså... han kan vel ikke si at han mista mobilen i bakken slik at den knuste?!? Da må jo han levere inn mobilen, og den har jo han IKKE. Hva skal han si da? "uhm, øhhh..." Eller tar jeg helt feil nå? Men tipper TM dekker vannskader, så tipper du kan skrive at mobilen falt i vannet.

Lenke til kommentar
Så lenge du brukte SIM-kortet som forsikringen er tilknyttet kan du bare gå til en TelenorMobil forhandler og be om skademeldingsskjema.

Fyll ut skjemaet, si du mistet telefonen i bakken, og den knuste; tror ikke TM's forsikring dekker vannskader.

Send skjemaet sammen med en kopi av kvittering, og du vil innen en uke eller så motta et verdipapir som du kan "veksle" inn i ca tilsvarende mobil, billigere, dyrere med mellomlegg mot en egenandel på 300kr.

7650->6600? muligmulig...

ang 7650 > 6600, så tenkte jeg ikke på å få det "likt" :) (et event. mellomlegg regner jeg med).

 

Vel, er jo ikke akurat vannskadet, mer druknet på flere hundre meters dyp :D

Burde jeg heller si at jeg mistet den på tur i skauen eller noe? :dontgetit:

 

Er dumt å lyve, men hvis forsikringen ikke dekker at jeg mistet den i sjøen og den sank dypt dypt, så har jeg vel ikke noe alternativ :cry:

 

 

 

 

Sim kort forresten, kan jeg bare gå å hente et nytt hos spaceworld?

Vil ikke ha nytt nummer :cry:

Lenke til kommentar

nei du trenger ikke et nytt nummer... du kan dra innom en forhandler og få et nytt sim kort og abn ditt påløper på vanlig måte.

 

dette er jo noe du ik kan noe for, at du tlf din plutselig falt i vannet.

 

forsikringen dekker plutselige og uforutsette hendelser. fyll ut et skademld skjema og send det inn til gjensidige nor så avventer du svar...

 

dette er noe du må ta med dem.. :green:

Lenke til kommentar

jaja, er enig med det :yes:

Men er litt kipt å event. ikke få noe penger for mobilen fordi jeg mistet den i sjøen og den sank fordi :

5.0 Gjensidige NOR Forsikring erstatter ikke

5.1 fuktskade. Med fuktskade menes enhver påvirkning av vann eller fuktighet.

 

:cry:

 

får vel si noe annet da :thumbdown:

Lenke til kommentar

men dette skjedde jo sånn plutselig, du kunne jo ik noe for det...

 

da er dem skikkelig vanskelig hvis du ik får dekket det... er jo ik noe vits med den forsikringen da.. slikt skjer jo :eek:

 

er jo derfor man har den forsikringen for at hvis sånne ting plutselig skulle skje så får man noe igjen for det man betaler på i mnd... :ermm:

Lenke til kommentar
Altså... han kan vel ikke si at han mista mobilen i bakken slik at den knuste?!? Da må jo han levere inn mobilen, og den har jo han IKKE. Hva skal han si da? "uhm, øhhh..." Eller tar jeg helt feil nå? Men tipper TM dekker vannskader, så tipper du kan skrive at mobilen falt i vannet.

TelenorMobil krever ikke at en leverer telefonen inn hvis den er mistet i bakken. :)

 

NetCom-kunder må levere telefonene sine inn.

 

TelenorMobil-Forsikringen dekker forresten IKKE fuktskader!

 

Ikke for å oppmuntre til svindel, men når en først har tapt telefonen sin, og har forsikring er det veldig snytt å ikke få tapet dekket av forsikringen fordi den ikke omfatter fuktskader.

Si du mistet telefonen i et betong/flis-gulv og at den gikk i "tusen" biter.

Endret av dai_ca
Lenke til kommentar

syns helt ærlig at den forsikringen er helt tull å ha.. når man tegner den høres alt ut som gull og grønne skoger... og den dekker "ditt og datt" men når det kommer til stykket så gjør den ikke det allikevel... bare lureri spør du meg...

 

 

er kanskje greit å ha i visse tilfeller men, de holder jo aldri det dem lover.. :no:

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at å miste en mobil i sjøen regnes som fukt skader. Du har ikke tabbe forsikring? Pappa mistet kameraet min i hullet når jeg drev å fisket på isen og det ble dekket av tabbe forsikring. Hva med reise forsikring? Folk flest har mange forsikringer (via jobben, idrettsklubb, privat, osv..) som de ikke vet om en gang.

Lenke til kommentar

ja tror han skal få dekket det... er jo ik fuktskader som du sier, han mistet den jo PLUTSELIG i vannet, kunne jo likså godt vært asfalt eller et hull i bakken (hehe) eller no..

 

 

det er jo ik noe man gjør med vilje, dem burde jo skjønne det.. men de skal alltid være litt vriene de da.. :w00t:

Lenke til kommentar

Både Telenor og Netcom sine forsikringer dekker dette. Det er ikke snakk om en fuktskade, men om tap av telefonen.

 

Er samme hvor du har tapt den, så lenge den er borte. Dette er en plutselig ytre årsak som du selv ikke kan lastes for.

 

Du behøver ikke være redd for å ikke få noe igjen, stol på meg.

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
syns helt ærlig at den forsikringen er helt tull å ha.. når man tegner den høres alt ut som gull og grønne skoger... og den dekker "ditt og datt" men når det kommer til stykket så gjør den ikke det allikevel... bare lureri spør du meg...

Mobilforsikring er noe av det mest geniale du kan ha skal jeg si deg! Den fungerer veldig bra, og til rundt 25kr måneden er jo dette som de fleste har råd til.

 

Det som kan lønne seg er å gå nøye gjennom regelverket, for å gjøre seg kjent med alle momenter, så en ikke driter seg ut med noe den ikke dekker. Det kalles å være litt smart, drøyt sagt svindel, men når en betaler for noe, skal man jammen ha noe igjen for det også.

 

 

Til Crazystepz: Det høres jo egentlig ganske logisk ut når du sier det, tenkte ikke over det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...