jorgmeister Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei! Jeg har lurt på en ting lenge nå : Veier en tom harddisk mindre enn en som er fyllt med data? Isåfall hvor mye? Må man ned på mikro-gramstørrelse? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Den veier det samme, da der bare er endringer i et magnetfelt som utgjør "dataen" på disken... Vekten blir den samme! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 I samme slengen kan vi også konkludere med at: - En mørk skjerm veier det samme som en skjerm som viser et 1600x1200 pixels bilde - En nettverkskabel veier det samme uansett hvor mye data som transporteres gjennom den. - Musa veier det samme uansett om du flytter den oppover eller nedover. +++ Lenke til kommentar
Gef Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 -Feilpostet Vi har ett forum som heter lagringsmedier hvor denne tråden skulle hvert posta i! Flyttes dit! Pass på neste gang at du poster riktig! Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm, har alltid trodd at dersom jeg lagrer ett bilde av ei berte med store mugger så vil harddisken veie mer enn om jeg lagrer ett av ei med små. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm, har alltid trodd at dersom jeg lagrer ett bilde av ei berte med store mugger så vil harddisken veie mer enn om jeg lagrer ett av ei med små. Lenke til kommentar
TonyMontana Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Denne var prizeless... Er ikkje der en Gullkorn-tråd på offtopic-forumet? Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm, har alltid trodd at dersom jeg lagrer ett bilde av ei berte med store mugger så vil harddisken veie mer enn om jeg lagrer ett av ei med små. Vannmugge eller??? Lenke til kommentar
kent project Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Til Trådstarter.... Denne har jeg prøvd på meg før.. og i denne tråden kan du lese konklusjonen... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vannmugge eller??? I hvertfall hakket over sponplate med kvist. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hmm, har alltid trodd at dersom jeg lagrer ett bilde av ei berte med store mugger så vil harddisken veie mer enn om jeg lagrer ett av ei med små. Vannmugge eller??? Nei, tror han mente kvinnelige bryster Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei!Jeg har lurt på en ting lenge nå : Veier en tom harddisk mindre enn en som er fyllt med data? Isåfall hvor mye? Må man ned på mikro-gramstørrelse? Kan vel si at denne tråden tok litt av en stund (blant annet takket være undertegnede) , men dette er vel svaret på det du spør om: Når man "legger inn" data på et hvilket som helst elektronisk medium, rokeres det bare på fysiske attributter for å representere datamengden du ønsker å legge fra deg. Man legger ikke til noe i fysisk forstand. Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hmm...jah, men veier en tom CD like mye som en full CD ? eller blir dette kanskje samme prinsippet? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 hmm...jah, men veier en tom CD like mye som en full CD ? eller blir dette kanskje samme prinsippet? Spørsmålet her blir vel om dyen delvis "fordamper" når man brenner. En CD-RW-plate skal i alle fall ikke miste noe særlig masse, og jeg tviler på at det forsvinner noe særlig masse fra en CD-R-plate også. Lenke til kommentar
krest Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 den veier så og si det samme det er bare elektroner osv som taes av eller føyes til og når en tenker på at massen til et elektron er 0.00000000000911 kg så.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå