Gå til innhold

Hvor mye veier en harddisk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I samme slengen kan vi også konkludere med at:

- En mørk skjerm veier det samme som en skjerm som viser et 1600x1200 pixels bilde

- En nettverkskabel veier det samme uansett hvor mye data som transporteres gjennom den.

- Musa veier det samme uansett om du flytter den oppover eller nedover.

+++

Lenke til kommentar
Hmm, har alltid trodd at dersom jeg lagrer ett bilde av ei berte med store mugger så vil harddisken veie mer enn om jeg lagrer ett av ei med små. :whistle:

Vannmugge eller???

Nei, tror han mente kvinnelige bryster :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har lurt på en ting lenge nå : Veier en tom harddisk mindre enn en som er fyllt med data? Isåfall hvor mye? Må man ned på mikro-gramstørrelse?

Kan vel si at denne tråden tok litt av en stund (blant annet takket være undertegnede) , men dette er vel svaret på det du spør om:

Når man "legger inn" data på et hvilket som helst elektronisk medium, rokeres det bare på fysiske attributter for å representere datamengden du ønsker å legge fra deg.  Man legger ikke til noe i fysisk forstand.

Lenke til kommentar
hmm...jah, men veier en tom CD like mye som en full CD ? ;)

eller blir dette kanskje samme prinsippet?

Spørsmålet her blir vel om dyen delvis "fordamper" når man brenner. En CD-RW-plate skal i alle fall ikke miste noe særlig masse, og jeg tviler på at det forsvinner noe særlig masse fra en CD-R-plate også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...