Hoax Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvor handler jeg bra og rimelig vannkjølings utstyr? (Bortsett fra 3DfxCool og Microplex) Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 netconnection.no og komplett.no Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Hvilke merker bør jeg holde meg til da? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Noen som har erfaring eller synspunkter på dette settet og merket fra microplex.no ( http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MISTWCKIT01 ) Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Du kan jo sjekke testen på Overklokking.no for et hint på hvordan cpu blokken yter. Endret 9. mars 2004 av bamsefar Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Ingen som har det Mist settet da? Jeg vil gjerne ha noen svar på det jeg spørr om over. Kjipt å blåse 2000,- på tam kjøling. Jeg skal ikke ha vannkjølingen for å overklokke noe særlig, Ingen vitsi å klokke hvis det ikke trengs. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Riktignok har jeg ikke dette settet, men en noe god gjetning kan jeg godt komme med. Hvis du har lest testen så ser du at cpu blokken i seg selv yter rimelig bra. Den går forbi Magnum og regelrett knuser Waterchill blokken. Nå har den nok lite å stille opp med i forhold til RBX, Whitewater og Waterchill Antartica, men for en blokk som kommer med et sett så yter den jo meget bra. Selve settet inneholder en pen vanntank, en god pumpe basert på en Eheim 1046 som klarer og pumpe nok vann igjennom systemet med nåværende blokk og sikkert en blokk eller to til. Det som jeg ser på som begrensende på dette sette er radiatoren. Jeg tviler sterkt på at du kan få de enormt gode temperaturene med en EVO 120. Selv kjører jeg med et system med en BIE2(Black Ice Extreme 2) og 3 blokker. Denne radiatoren har plass til 4 120mm vifter (2 over og under) og jeg bruker to. Jeg synes personlig at det begynner å bli litt i varmeste laget, og jeg vil ikke engang tenke på hvordan en enkel slik radiator hadde ytet i mitt system. For 2000kr får du dette settet, og for den prisen og sammenlignet med de andre settene så er jo dette enormt bra. En cpublokk som yter bra og har mulighet til litt harry effekter om du liker det. Vanntanken er formet som et sylinder og tar dermed ikke så stor plass. Radiatoren duger nok med bare en blokk, men med flere så hadde jeg kjøpt en til eller byttet til en større. PAPST viften som kommer med er helt lik de som jeg bruker til min radiator. Den flytter enomrmt med luft og bråker ikke allverden. På 12V så overdøver den såvidt harddiskene mine, men på 7V og med alle dørene lukket så hører du ikke en døyt. Kort sagt, hvis jeg hadde skulle kjøpt meg et SETT så hadde jeg kjøpt dette. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hvorfor ikke handle hos microplex ? Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Hvorfor ikke handle hos microplex ? Jo de er sterkeste kandidat til nå, skal ha vannkjøling i denne PC'en nå så det blir bare 3-4 dager til jeg bestiller Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ingen som har det Mist settet da? Jeg vil gjerne ha noen svar på det jeg spørr om over. Kjipt å blåse 2000,- på tam kjøling. Jeg skal ikke ha vannkjølingen for å overklokke noe særlig, Ingen vitsi å klokke hvis det ikke trengs. Bare lurer: Hvorfor skal du ha vannkjøling når du ikke skal klokke? Ellers er vel det settet et godt valg! Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Ingen som har det Mist settet da? Jeg vil gjerne ha noen svar på det jeg spørr om over. Kjipt å blåse 2000,- på tam kjøling. Jeg skal ikke ha vannkjølingen for å overklokke noe særlig, Ingen vitsi å klokke hvis det ikke trengs. Bare lurer: Hvorfor skal du ha vannkjøling når du ikke skal klokke? Ellers er vel det settet et godt valg! Står ingen steder at du MÅ klokke for å få ha vannkjøling... Jeg satser på å slippe mye støy og jeg skal ganske sikkert oppgradere PC'en (CPU + RAM) til våren/sommeren og da gidder jeg ikke sitte med samme durende CPU vifte. Klipser heller på et godt fungerende vannkjølings anlegg som har vært i drift og som jeg "kjenner" Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Ingen som har det Mist settet da? Jeg vil gjerne ha noen svar på det jeg spørr om over. Kjipt å blåse 2000,- på tam kjøling. Jeg skal ikke ha vannkjølingen for å overklokke noe særlig, Ingen vitsi å klokke hvis det ikke trengs. Bare lurer: Hvorfor skal du ha vannkjøling når du ikke skal klokke? Ellers er vel det settet et godt valg! Står ingen steder at du MÅ klokke for å få ha vannkjøling... Jeg satser på å slippe mye støy og jeg skal ganske sikkert oppgradere PC'en (CPU + RAM) til våren/sommeren og da gidder jeg ikke sitte med samme durende CPU vifte. Klipser heller på et godt fungerende vannkjølings anlegg som har vært i drift og som jeg "kjenner" Jeg bestilte vannkjøling mer for og slippe støyen enn og få kjøling. Jeg skjønner deg godt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå