Gå til innhold

Svake deler

Hoax

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en PC for en stund siden og synes den er grei til enkel bruk, har planer om å luke ut svake deler å erstatte dem med nye, så hvis noen kan hjelpe meg å finne svake komponenter i listen under så hadde det vært til stor hjelp.

Hovedkort: Asus A7N8X v2.0 Deluxe

CPU: Amd Athlon XP 2400+ (2 Ghz, 166 FSB x 12 Multiplyer)

RAM: (OEM) Twinmos 3200 CL 2,5 512MB (DDR-PC400MHz)

3D-Kort: Hightech Excalibur Radeon 9600 Pro 128MB DDR (RV350)

Harddisker: (2 Stk.) Western Digital Caviar 120GB ATA 100, 8MB Special Edition

CD Brenner: Plextor 24-10-40

DVD Brener: Nec 1300A DVD+-

CPU Kjøler: Thermaltake Volcano 11+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bra pc , bruk penger på noe annet heller!

Er enig...

Du kan evt. kjøpe en minnebrikke på 512MB til. 1GB til sammen :thumbup:

Cpu og skjermkort er greie, men hvis du MÅÅÅ bruke penger. Så anbefaler jeg en Barton XP2800 (ulåst, klokk den!) og et ATI 9800PRO eller XT.

Lenke til kommentar

Jeg henger meg på de andre anbefalingene: Gjør intet!

Det viktigste er dog å definere hva du skal bruke maskinen til aller først, e.g. surfing og kaball krever ikke allverden...

Se det heller an mot slutten av året, da kan det hende det er kommet nyere deler som er vesentlig bedre enn de du har.

På jobben så avskrives PCer over tre år, men det er ofte vi oppgraderer deler av dem i denne perioden. Typiske eksempler kan være CPU, skjermkort og minne. Men det avhenger av hva hovedkort støtter av oppgraderinger osv. Hvis man må bytte hovedkort, så blir jobben såpass stor at da er det nesten er likegodt med ny PC. I privat regi, så betyr jo ikke arbeidstiden så mye, men det ene drar fort med seg det andre...

Lenke til kommentar

null vits i og oppgradere den der.. isåfall er du veldig bortskjemt! :)

kjøp deg en 512 brikke til visst du absolutt føler for og bruke litt penger.

evt en knall god skjerm!

ellers kan du sløse bort penger på luksus dill som fet kabinett og diverse stash..

og støydemping visst det trengs.

Lenke til kommentar
ellers kan du sløse bort penger på luksus dill som fet kabinett og diverse stash..

og støydemping visst det trengs.

Helt enig med den kar`n der.

Alltid moro å bruke litt penger på casemod. Utrolig fett å se resultater av det man gjør. I casemod setter kun fantasien grenser. er så utrolig masse tøft man kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...