Lucifer 666 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Har nettopp satt sammen et oppsett med A7N8X-VM/400 og en XP2500+. Skulle prøve å klokke den litt for å se hvordan den oppførte seg på temperaturen, men jeg finner ikke noen plass å stille på hverken FSB eller VCore i BIOS. Har ikke vært borti denne biostypen før så jeg trenger litt hjelp... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Fant dette: http://www2.shopping.com/xPR-Asustek_A7N8X...RD-117653474948 Annoyances No Overclocking If you like to overclock, this board is not for you. It uses American Megatrends (weird) and has no voltage/frequency/memory timing control. In other words there are absolutely no overclocking options in the BIOS. Bottom Line If you want an embedded nVidia GeForce4 MX video and small form factor, the A7N8X-VM motherboard is a great value. But if you want to overclock, need SATA/RAID, onboard FireWire or need more than 3 PCI slots, you may want to consider the A7N8X Deluxe. Det har ikke "nvidia system utility" support heller . So i guess you are smoked . (desverre) Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 det støtter nvidia system utility! Litt knotete å bruke men vis du kjører vanlig skjermkort og ikkje det innebygde er det mulig å klokke. Men det har en stygg tendens til å legge inn ram/fsb devider vis du bruker pc3200 ram. 200/166 ram/fsb Løses ved å bruke klokkevillige 2700 eller 3200 brikker overklokkings begrensinga ligger i at det vil ikkje over 200mhz fsb Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) meanbean er du sikker på det med nvidia system utility ifølge denne nvidia siden står det ikke som supportert. Endret 8. mars 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Lucifer 666 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jaja. Ikke noe kjempekrise. Har bygga om pc'en til foreldrene mine og når jeg først hadde den her hjemme skulle jeg bare teste litt for gøy. Bruker foresten det integrerte skjermkortet, siden det gamle ikke passet i agp-porten. De eneste spilla som blir kjørt er f.eks sims og lignene av min lillesøster. Vil det holde til dette? Ellers brukes maskina til internett og bilderedigering som den klarer fint alerede har jeg sett. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Vel ,sikkert bra nok som stock xp2500 spedd da ,men med xp2500 og pc3200 er det vel en sjanse at du får fyrt den opp som xp3200 da , eller ? Jeg mener siden begge har MP=11 ,kun forskjell på fsb=166 eller 200 .Så med 400mhz minne ?? maybe ... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Testet nettop nvidia system utility på det kortet nå, men problemet er at kortet kjører asynkron CPU/minne hastighet. Dvs at kortet kjører minnet på 400Mhz og CPU på 333Mhz, så når jeg klokker opp FSB på cpu til f.eks 340 så klokkes minnet opp til 408 Mhz. Resultatet blir at minnet fort blir flaskehalsen som stopper lenge før CPU. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Testet nettop nvidia system utility på det kortet nå, men problemet er at kortet kjører asynkron CPU/minne hastighet. Dvs at kortet kjører minnet på 400Mhz og CPU på 333Mhz, så når jeg klokker opp FSB på cpu til f.eks 340 så klokkes minnet opp til 408 Mhz. Resultatet blir at minnet fort blir flaskehalsen som stopper lenge før CPU. Ikke mulig å stille på fsb:ram ratio i bios, sette den på feks 1:1? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Testet nettop nvidia system utility på det kortet nå, men problemet er at kortet kjører asynkron CPU/minne hastighet. Dvs at kortet kjører minnet på 400Mhz og CPU på 333Mhz, så når jeg klokker opp FSB på cpu til f.eks 340 så klokkes minnet opp til 408 Mhz. Resultatet blir at minnet fort blir flaskehalsen som stopper lenge før CPU. Ikke mulig å stille på fsb:ram ratio i bios, sette den på feks 1:1? Bios gir ingen muligheter for å justere noe som helst, og i nVidia System Utility så får jeg kun tilgang til "basic" menyen, så dette hovedkortet egner seg dårlig til overklokking. Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 trikset er å kjøre klokkevillige 2700 ram brikker. da fjernes fsb:ram ratioen.... Men sånne brikker er vanskeli å finne Det integrert skjermkortet funker overaskende bra. Kjører fint Vice City på 1200*1000 med passe masse detaljer på... Men en kan ikkje klokke mykje før en få grafikk feil pga delt minne. tror eg var oppe i 180mhz fsb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå