Gå til innhold

Prisvurdering av IBM Thinkpad A21p

Anbefalte innlegg

Salg av maskinen er ikke planlagt ennå, så dette er overhodet ikke en annonse. Men behøver en viss peiling på hvor mye den evt. er verdt på bruktmarkedet for øyeblikket.

Det dreier seg om en IBM Thinkpad A21p, med 850MHz Pentium3 m/Speedstep, 60GB 5400rpm disk (originalt 30GB), 256MB RAM, DVD-ROM, 1600x1200 15" UXGA skjerm, 16MB ATI Mobility M3 grafikkort, 3Com Ethernet+modem. Den originale 30GB 5400rpm disken følger med sammen med HD bay for montering i den interne Ultrabay 2000, kan hot-swappes med DVD-ROM, Windows 2000 Norsk preload. Lader er også med samt original IBM bæreveske.

Brukt, men er helt uten ytre skader. Har selv hatt maskinen fra den var ny, kjøpt i juli 2001 og det er fortsatt garanti på den frem til juli 2004. Aldri vært på service og alt fungerer som det skal, men batteriet begynner å bli dårligere (ca. 1.5 time hvis det spares noe på strømmen).

Den gangen var dette det beste IBM kunne tilby, og maskinen er fortsatt veldig bra til sitt bruk.

Hva i all verden kan man forvente å få for noe slikt?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket litt priser på solgte A21p på EBay, og vil ut fra dem tro at jeg burde kunne få en ca. 6000-6500 for denne maskinen siden jeg også har en ekstra disk. Strengt tatt så burde den være ennå dyrere, siden dette er ren omregning fra USD.

Høres dette veldig galt ut?

Lenke til kommentar

Prisene faller fort, men jeg synes faktisk ikke det var så galt. Klart, maskinen kostet over 5 ganger så mye for 3 år siden. Men den har ikke stått og støvet ned, brukstimer tatt i betraktning så har den gjort en veldig solid jobb helt uten noen form for feilskjær.

Synd jeg har bestemt meg for nw8000 i stedet for R50p som arvtaker.... Men dette er siden IBM ikke videreført 3-spindel konseptet fra A31p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...