Hoax Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Tenkte å flashe 3D kortets BIOS, men det må gjøres i "DOS" før driverene lastes, Kan jeg lage en CD som PCen kan boote til "dos" med og som har alt? Skulle vist ikke kastet den slærkete gamle Sony Floppy driven hehe, har lite lyst til å kjøpe diskettstasjon kun for 4 gangs bruk i året. Bruker Win XP. Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Du kan vel prøve dette: Høyreklikk på floppydisken-format i (XP) lag en ms-dos oppstarts diskett. Etter på sletter du alle filene på disketten,utenom: COMMAND.COM. IO.SYS. MSDOS.SYS Kopier inn det du trenger for bios oppgraderingen på disketten. Så kan du lage en boot cd med feks Nero. Lykke til. Ups du hadde jo ikke diskettstasjon Endret 7. mars 2004 av ghbing Lenke til kommentar
Opus Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Legg flash-fila/filene på en CD, så er det bare og sette CD-ROM som "first boot device" i BIOS. Vært et forsøk. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 ghbing har rett . Boot cd med bootsector må lages fra en floppy hvis du skal ha en msdos bootbar cd . Du kan vel lage den hos noen andre ... Lenke til kommentar
atlef Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Lag deg en mappe hvor som helst, eks. H:\Down\Sample og lagre alt her. Bruk Cd-Rw plate. 1.Last ned WinImage 2.Last ned DrDOS 7.x 3.Last ned (her bare brukt som eksempel!) Atiflash ,ditt flashprogram. 4.Last ned (her bare brukt som eksempel!) C3D bios , din bios. Pakk ut det som må pakkes ut. Og innstaller WinImage. Start WinImage, velg File/Open for å åpne drdflash.exe. Nå skal du ha fire filer i vinduet. Gå til Image/Inject velg så flashprogrammet og biosfilen, (i dette eksempelet lastet jeg ned atiflash16.zip og Connect3D.9500NP.128.Infineon30.bin, pakket ut alle filene i .zip filen til samme mappe. I .zip filen var det flere filer, sørg for å få med alt!) og de vil da bli lagt til i vinduet. Velg File/Save as og velg .ima formatet, navnet velger du selv. Start f.eks nero, velg boot cd, finn frem til .ima filen du laget, merk av for "Enable expert settings" , Første valget skal være: Floppy Emulation 1.44mb De andre valgene kan du bare la stå, trykk new og brenn. Boot opp med cd i, ved a: dir for å se om alt fulgte med, skriv også ned navnet på bios-filen og utfør flashing. Advarsel!!!!!!!!!!!! Med denne metoden har du ikke mulighet til å lagre den gamle bios'en, siden det er cd, med mindre du vet hvilke "command line switches" du skal bruke og har fat/fat32 filsystem. Så ha den gamle i bakhånd Jeg fraskriver meg alt ansvar for skader som måtte oppstå. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå