Anders81 Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 Tja, hvis jeg velger html strict godtar den ikke følgende attributer: height="524" (den sier at height ikke er en attribut) bgcolor="#FFFFFF" (godtar ikke bgcolor heller) width="961" (Ikke noenting som heter width, iallefall ikke i følge denne) <p align="center"> (nei, align har vi da aldri hørt om) <font face="Verdana" size="2"> (Font Face? Hva er det?) etc. etc. etc. Den finner også mange ekte feil, og det er fint, greit å rette opp. Men dette må være det største vrøvlet jeg har hørt. Må jeg lære meg helt nye språk (tjue forskjellige tydeligvis) i stedet for å kunne bruke en felles html som alltid har vært brukt?. Jeg håper virkelig de store browserne ignorerer disse idiotene. Siden min side som tydeligvis har hundrevis av feil fungerer knirkefritt i alle sammen virker det sånn. Og det selv om jeg ikke har spesifisert hvilket grad av strenghet den skal rette kodingen min.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Når du velger strict, så skal alt som bestemmer layout plasseres i CSS. http://www.w3schools.com/ Tror transitional (?) vil passe bedre for deg. Lenke til kommentar
PT Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 Jeg håper virkelig de store browserne ignorerer disse idiotene. De er ikke idioter. De prøver bare å gjøre det lettere for oss som lager sidene. Når vi har en standard (som alle browsere bør følge *host*les: ikke ie*kremt*), så er det enklere å få siden til å vises likt i alle browsere Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. mars 2004 Del Skrevet 11. mars 2004 height="524" (den sier at height ikke er en attribut) bgcolor="#FFFFFF" (godtar ikke bgcolor heller) width="961" (Ikke noenting som heter width, iallefall ikke i følge denne) <p align="center"> (nei, align har vi da aldri hørt om) <font face="Verdana" size="2"> (Font Face? Hva er det?) Høyde og vidde på tabeller kan lett settes i CSS. Det samme gjelder bgcolor, align og font-typer. Det er åpenbart at du ikke har kodet dette selv, siden du lurer på hva en tag i koden din er. Poenget er at alt av struktur og innhold skal plasseres i HTML-dokumentet, mens alt som har med design o.l. skal plasseres i CSS-dokumentet. Det gir mye mer effektiv kode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå