Gå til innhold

Nytt design, ønsker litt feedback

Anbefalte innlegg

Noen husker kanskje at jeg lagde et innlegg for å få litt feedback på siden min for et par uker siden. Tilbakemeldingene var heller lunkne, men jeg fikk mange gode tips. Derfor har jeg nå gjort ganske store endringer, og håper det ser litt bedre ut nå.
Den aller største endringen er definitivt at jeg har byttet om fra shtml til php. Merkes kanskje ikke så bra, men løser et par script problemer som jeg hadde før.
Derfor ønsker jeg nå litt mer tips og ideér :yes:

[b]Mål med Siden:[/b]
En oversiktelig og behagelig side hvor man lett kan finne frem til den informasjonen man ønsker. Lite "flashy" ting, men bør allikevel ikke se "utdatert" ut.

[b]Hva som mangler [/b]
På hovedsiden mangler "Om WW2G" og "Systemkrav". [b]KUN "Hovedsiden" er klar[/b], de forskjellige spillene har en blanding av ny og gammel design, da jeg ikke har convertert de enda.

[url="http://www.ww2g.com"]http://www.ww2g.com[/url]

Bring it on ;)

[b]NB: Enda en gang: KUN "Hovedsiden" er designmessig ferdig.[/b] Endret av Anders81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virket faktisk helt ok....

-Nesten uansett hvor jeg flyttet musen på skjermen, så "flashet" det. Akkurat som om du hadde mouseover på det.

-Mens vi er inn på det... mouseoveren var for "hvit"

-Var noe med banneren. Greier ikke å sette fingeren på det, men noe var det.

Utenom det så såg det bra ut.

ER litt trøtt nå så kommer ikke på mer....

Lenke til kommentar

Heh, tror jeg har gjort noe galt.. jeg får ingen blinking :dontgetit:

Det er ikke mening med noen blinking :ermm: (Bortsett fra på linkene da).

Har sikkert glemt en </span> et eller annet sted.. får ikke testet det da, siden det av en eller annen grunn ikke skjer på min maskin.. :ermm:

Lenke til kommentar

Hokay, problemet er lokalisert..

Siden kjører perfekt med Internet Explorer, det kjører greit med Mozilla (bortsett fra at mouseovers ikke virker og at den øverste nav baren blir alt for bred.), men bruker du Opera får du problemer.. da skjer "flashe" fenomenet.

Personlig misliker jeg Opera sterkt, da den tydeligvis ikke greier å tyde simpel php koding uten problemer :mad:

Vet noen om det er mulig å lage et script slik at siden sjekker browser typen og velger side alt ettersom? (Feks at den finner ut at du har opera og går til www.ww2g.com/opera/ e.l?)

Lenke til kommentar

Hvorfor begynner det en ny <html>-tag inni siden?

<td width="961" height="23" colspan="5" style="border-style: solid; border-width: 1px; padding: 0" bgcolor="#ADAC97">
     <p align="center">
     <html>

<head>

Dette er særs rotete lagt opp, med tables inni divs og <html> inni <html>.

PS: bruker du PHP-include, skal kun koden som inkluderes være i det inkluderte dokumentet. Ellers får du dokument inni dokument, slik som det er nå.

Så litt nøyere på koden, og så at doctype og metatagger ble definert flere ganger nedover, + at du har ca. fire forskjellige <html>-tagger. Hvorfor du har 3 identiske inline stilsett er for meg et mysterium. Ikke rart det bugger i alt annet enn IE... :no:

EDIT2:

Prøvde å få siden din validert i HTML 4.01 Transitional, og det var ca. 140 feil. Vil sterkt anbefale at du går gjennom koden din på nytt. :thumbdown:

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva HTML 4.01 Transitional det er.. Hvis den går igjennom hele siden, vil den nok finne masse feil ja, for det første er det mange sider som kjører php script når de selv er html (slik at den bugger) og så finnes ikke alltid den filen php eller SSI kaller på. Dette er kun fordi jeg ikke har rukket å omforme hele siden enda.

Ellers bruker jeg php includes ja, og har ikke akkurat vært nøye med kodingen. Pleier vanligvis ikke ha noen problemer med akkurat dét. Dessuten har jeg brukt en del.. (brace yourself).. Frontpage til deler av siden. (FP2003 er MYE bedre enn XP da, spesielt er modusen med halve skjermen kode og halve skjermen wysiwyg behagelig og enkel å bruke).

Dette med repetive scripts skal jeg fixe, også multiple-html tags. Men ikke forvent noen etisk pen kode ;)

Tror uansett det er scriptet mitt som bugger i andre browsere. Skal forsøke å løse problemet senere.

Lenke til kommentar

Puh! Endelig.

Nesten fixet :w00t:

Det eneste som ikke virker er den øverste navbaren.. :blush:

Opera

operanavbar.jpg

Internet Explorer

explorernavbar.jpg

Koden for akkurat den delen som bestemmer høyden av top baren ser sånn ut:

<td width="961" height="23" colspan="5" style="border-style: solid; border-width: 1px; padding: 0" bgcolor="#ADAC97">
     <p align="center">
     <? include "top_nav.php"; ?></td>

Noen som vet hva som er feil? Ev. hva som kan være feil?

Lenke til kommentar

Virker som du har litt dobbelt opp med code her.. pasted fra source:

<p align="center">

<p align="center">

<b>

Det kan nok gi deg litt problemer..

Lenke til kommentar

doctype, heter det. Her er en link til forskjellige doctypes. Vil anbefale at du bruker HTML 4.01 Strict, evt. XHTML 1.0 transitional.

Doctype definerer hvordan nettleseren skal tolke dokumentet, og noen doctyper er strengere enn andre. Strict er strengere enn transitional, og XHTML er strengere enn HTML 4,01.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...