j**** harddisk Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en western digital 80 gb harddisk. denne virket helt fint til en dag da jeg startet maskinen. Den var plutselig blitt usansynlig treig og i startfasen kom det en feilmelding som var slik: UNBOOTABLE DISK. Jeg måtte starte maskinen på nytt og ta ut harddisken.. Nå kan jeg ikke bruke den mer for det samme skjer hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Tar i mot alle tips Takk Mvh Petter Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Har du flere disker slik at du kommer inn i windows? i såfall kjør chkdsk /f eventuelt chkdsk /r hvis du bruker NTFS, begge deler vil sjekke disken for feil (de komandoene der er vel bare tilgjenlig i XP og muligens også 2000 hvis jeg ikke tar feil). Man vet jo aldri. Funker ikke det så tror jeg nesten retur er eneste gjenstående valg. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Dette kan også skje hvis boot-sekvensen i bios er: First boot device : floppy, og du har glemt en floppy i diskettstasjonen, eller: First boot device : cd-rom, og en cd står i. Det er vel også mulig å bruke fdisk /mbr, eller er jeg helt på jordet? Mvh Meg. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 WD diagnostics programmer: http://support.wdc.com/download/index.asp Kjør dette før du sender i retur. Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 TIL HÅREK: Hvilken av disse programmene på linken du sendte er det jeg skal bruke? Mvh Petter. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Du skal bruke dette programmet. Diagnostic Utilities http://support.wdc.com/download/index.asp#dlgtools Les på denne siden, det står forklart hva de forskjellige programmene er til? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Det var nå DLG Diagnostics jeg tenkte på. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 HAr selv kjøpt en WDC 80GB som jeg har hatt i tre måneder som jeg nå får S.M.A.R.T. warning på, og som har kræsjet OS-et tre ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå