galaxee Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hei, bestilte en tiscali linje i desember, og fikk den i januar (704/128) på itavisen låg den på 730kbps (92kb/s) og nå har eg oppgradert den til 2048/256! hastigheten er helt føkka...hopper fra 20-50 og skjelden gang 50-150 hele tiden når eg lastet ned før låg hastigheten stabilt, men nå hopper den fra 130 til 10 hele tiden tok en test på itavisen nå: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen 82.164.x.xx lastet ned 961441 Bytes på 20.516000000000002 sekunder. Nedlastingshastighet: 375 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! jepp-->-adressen 82.164.x.xx lastet ned 961441 Bytes på 23.422 sekunder. Nedlastingshastighet: 328 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! Du ser ut til å ha bredbånd fra Tiscali. (ut fra din IP-adresse 82.164.x.xx). Rart at 704 linja var stabil og nye 2048 er helt føkka Lastet også ned en natt, da hadde eg 210 stabilt, så linja skulle ikke være noe gale med. Men tro om tiscali har for lite bredband i sentralen? blir det sett limit av tn? måler med Du-meter også under testene, hoppet fra 50-->10 kb/s hele tiden ping på nett er ok 30-60 i ping noen som har tips? har man ikke RETT på den bredbanden som står du skal ha? mail til tiscali tar jo minst 14 dager, men noe må jo gjøres Logget med på tv2 webtv og skulle se noe der..men det hakka så jæ**g spillte litt,,og så loadet litt Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Pass på at det ikke er koblet telefoner til uttak som ikke går gjennom splitteren. Sett nettverkskortet til half duplex mode (mitt står på 10mbps Half Duplex). Sørg for at kabelen mellom maskin og modem er av god kvalitet. Jeg hadde samme problem som deg, men ting ordna seg etter at jeg gjorde disse endringene. Akkurat nå har jeg 85KB/s på en 704 linje. Vil tro det er ok hastighet. Ellers kan du ringe å plage Tiscali kundeservice, de fortjener å vite at de sutter, om de virkelig gjør det. _ johanf Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 johanf: Har selv 2048/256 fra bluecom med sinnsyk variabel hastighet, hos meg sier bluecom at de vudere å oppgradere på grunn av for mye trafikk. Nå er hastigheten ikke så verst: ITavisen.no speedometer resultat: Nedlastingshastighet: 1865 kbit/s. Kl 23:59 var hastigheten "bare" 956 kbit/s. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg ser ikke logikken i å oppgradere linjene dersom det er for mye trafikk. Dette vil vel bare generere mere trafikk, iallfall over hovedlinjene. _ Johanf Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg ser ikke logikken i å oppgradere linjene dersom det er for mye trafikk. ======================================== Er det ikke tiscali sitt problem om det er for mye trafikk i sentralen? har man ikke krav på å få den hastigheten man betaler for? linjen er Bra etter 00.00 tiden? ligger på 220Kb/s helt fint men om dagen--> isdn? Skulle tro tiscali hadde limit på linja si til over 00.00 Beklager måten eg skreiv på nå, men skrev i feil rute, "Kopier og Lim inn" virker ikke, har sendt mail men tar vel 3 uker det Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 johanf: Problemet er at det er formye trafikk på sentralen og da må de oppgradere for å svelge unna den store trafikken som er mellom kl 1700 og til ca 2300. Kan vel si at det funker på samme prinsippet som om det er mye biler på veien, for å øke flyten i biltrafikken må de forbdre/lage nye veier fo å få vekk køene. galaxee: Det er telenor network som eier linjene og de fleste senteralene som tiscali/bluecom/telenor/hesbynet osv. Da eg klaget til bluecom sa de at de hadde søkt om å få oppgradere sentralen her hvor eg bor, men de fikk avslag. Så i de fleste tilfellene er det faktisk eier av sentralen som er problemet. Men bluecom holder på å sett opp egne sentraler. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Åja, jeg misforstod - my bad. Trodde du mente oppgradere hastigheten ut til brukerene, ikke i sentralen. :doh: _ johanf Lenke til kommentar
Spoink Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hei, bestilte en tiscali linje i desember, og fikk den i januar (704/128) på itavisen låg den på 730kbps (92kb/s) og nå har eg oppgradert den til 2048/256! hastigheten er helt føkka...hopper fra 20-50 og skjelden gang 50-150 hele tiden når eg lastet ned før låg hastigheten stabilt, men nå hopper den fra 130 til 10 hele tiden tok en test på itavisen nå: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen 82.164.x.xx lastet ned 961441 Bytes på 20.516000000000002 sekunder. Nedlastingshastighet: 375 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! jepp-->-adressen 82.164.x.xx lastet ned 961441 Bytes på 23.422 sekunder. Nedlastingshastighet: 328 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! Du ser ut til å ha bredbånd fra Tiscali. (ut fra din IP-adresse 82.164.x.xx). Rart at 704 linja var stabil og nye 2048 er helt føkka Lastet også ned en natt, da hadde eg 210 stabilt, så linja skulle ikke være noe gale med. Men tro om tiscali har for lite bredband i sentralen? blir det sett limit av tn? måler med Du-meter også under testene, hoppet fra 50-->10 kb/s hele tiden ping på nett er ok 30-60 i ping noen som har tips? har man ikke RETT på den bredbanden som står du skal ha? mail til tiscali tar jo minst 14 dager, men noe må jo gjøres Logget med på tv2 webtv og skulle se noe der..men det hakka så jæ**g spillte litt,,og så loadet litt Jeg vil anbefale deg å kontakte Tiscalis kundeservice og informere dem om problemet. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 12. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2004 Hei, bestilte en tiscali linje i desember, og fikk den i januar (704/128) på itavisen låg den på 730kbps (92kb/s) og nå har eg oppgradert den til 2048/256! hastigheten er helt føkka...hopper fra 20-50 og skjelden gang 50-150 hele tiden når eg lastet ned før låg hastigheten stabilt, men nå hopper den fra 130 til 10 hele tiden tok en test på itavisen nå: ITavisen.no speedometer resultat: IP-adressen 82.164.x.xx lastet ned 961441 Bytes på 20.516000000000002 sekunder. Nedlastingshastighet: 375 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! jepp-->-adressen 82.164.x.xx lastet ned 961441 Bytes på 23.422 sekunder. Nedlastingshastighet: 328 kbit/s. KJØR TESTEN EN GANG TIL! Du ser ut til å ha bredbånd fra Tiscali. (ut fra din IP-adresse 82.164.x.xx). Rart at 704 linja var stabil og nye 2048 er helt føkka Lastet også ned en natt, da hadde eg 210 stabilt, så linja skulle ikke være noe gale med. Men tro om tiscali har for lite bredband i sentralen? blir det sett limit av tn? måler med Du-meter også under testene, hoppet fra 50-->10 kb/s hele tiden ping på nett er ok 30-60 i ping noen som har tips? har man ikke RETT på den bredbanden som står du skal ha? mail til tiscali tar jo minst 14 dager, men noe må jo gjøres Logget med på tv2 webtv og skulle se noe der..men det hakka så jæ**g spillte litt,,og så loadet litt Jeg vil anbefale deg å kontakte Tiscalis kundeservice og informere dem om problemet. jepp ringe kundeservice (tok bare 33 min) og oppgradering av sentralen er bestillt men tar vel noen uker det Lenke til kommentar
kjellml Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 De sier alltid at oppgradering er bestillt... det sa de til meg også. De sier forskjellig ting hver gang du ringer... Lenke til kommentar
Chubby Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Hadde lignende problem med tiscali da jeg hadde 2mbit linje i fjor, bare ennå verre. Da forsvant hastigheten min med en gang jeg koblet meg opp med p2p-program (dc, dc++, kazaa), når jeg testet hastigheten på itavisen.no fikk jeg 10-13 kbit/s. Tok flere screenshots å sendte til tiscali, er ikke på noen måte fornøyd med kundeservice, hadde adsl flere måneder etter jeg sendte inn klage. Fikk heller aldri det modeme jeg skulle ha til "odel og eie". Ikke mer tiscali for meg. Lenke til kommentar
GoldDigger Skrevet 12. mars 2004 Del Skrevet 12. mars 2004 Jeg har også hatt problem med tiscali. Ikke med variabel hastighet, men alvorlig dårlig kundeservice. Sendte to mailer og fikk et svar 2,5 mnd etter venter fortsatt på det andre (6 mnd nå)... hadde glemt hele greia når jeg fikk svar. Prøvde også å ringe, men gav meg etter 30 min. Jeg blir så forbanna! Jeg oppfordrer alle til å boikotte tiscali. forbanna møkkabedrift! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå