slakkis Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hei! (Håper jeg ikke har postet feil nå) Sliter med et pussig problem her. Pc'en har i det siste fått den tendensen at den restarter seg selv når jeg skal slå den av.. Den slår seg nesten helt av da. Hører at harddiskene slår seg av og alt, men så booter den opp igjen. Hva kan dette være for noe? ---- specs: Msi kt600 delta-LSR sapphire 9800pro twinmos 512MB pc2700 barton XP2500+ 2 stk WDC 80GB --- mvh Håkon Endret 29. mars 2004 av slakkis Lenke til kommentar
Richie Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Jeg er ikke helt sikker, men det kan hende det er noen innstillinger i BIOS som gjør at den starter av seg selv. Jeg kan i hvertfall stille inn i BIOSen til mitt ASUS-hk at PCn min skal starte på et bestemt tidspunkt. EDIT: Jeg kan også stille inn at den skal starte ved at jeg trykker på en definert tast på tastaturet og at den kan starte ved hjelp av musa. (veit ikke om man skal trykke på en knapp eller bare røre på musa) Hvis det går an å boote opp ved at man bare rører på musa og du har en dårlig optisk mus vil den registrere at du beveger så vidt på musa selv om du egentlig ikke gjør det. Jeg har nemlig opplevd dette før når jeg gikk i standby-modus eller skjermbeskytter og den gikk ut igjen med en gang. EDIT 2: Kanskje du har satt på Wake On LAN eller Wake On Modem. Da starter den jo hvis du har koblet til henholdsvis nettverkskabel eller modem-kabel. Dette er lett å sjekke ved at du kobler ut nettverkskabel og/eller modem-kabel når du skrur av maskinen. Håper dette hjalp! Endret 7. mars 2004 av Richie Lenke til kommentar
slakkis Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Nei deggern! Det var det gitt, måtte inn i bios å fikse litt. Ordnet nå. takkers! Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Kan du skrive "løst" i topic, Slakkis? Da kan folk se at problemet er løst uten å måtte lese gjennom alle postene, samt at folk med samme problem lettere kan finne løsningen. Endret 7. mars 2004 av Swixz Lenke til kommentar
Richie Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Kan du skrive "løst" i topic, Richie? Da kan folk se at problemet er løst uten å måtte lese gjennom alle postene, samt at folk med samme problem lettere kan finne løsningen. Hva mener du? Hvor kan jeg skrive "løst" i topic? Lenke til kommentar
Swixz Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Sorry, mener selvfølgelig "slakkis", begynner å bli sent... Lenke til kommentar
Richie Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hehe...helt i orden. Men takk for tipset egentlig. Det har jeg ikke tenkt på. EDIT: Heh...dette var visst min post nr 100 Endret 7. mars 2004 av Richie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå