Gå til innhold

Blitt tatt opp!

TLZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

MK er fett, går der selv. GK er et uendelig pes though. For meg som har film og web som fag, lærte jeg svært lite om nettopp de to tingene. Du lærer mye om estetikk og tekniske ting, som record og stop-record på videokamera ( :roll: ) og sånne ting. De tvinger faktisk på deg enormt mye informasjon som du glemmer til slutt. VK1 er noe helt annet. Det er et gledens år. Idag hadde jeg min første ordentlige skoledag i 2004, de foregående ukene har jeg brukt på filmskaping, web og plakatdesign, hjemme. Hold ut GK, så går alt bra. Hvilken skole er det snakk om?

Btw; trodde alle opptak ble nevnt på sommeren. Det blir de iallfall her i distriktet.

Lenke til kommentar

Lundeneset V.G.S., veldig god beligenhet... men eg må dra meg gjennom andakt hver dag da.... :roll:

EDIT:Eller er det lov å slippe? Noen som erfaringer med dette?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Det morsomme er så klart at alle elevene har hver sin mac

Nei, det er det verste. Heldigvis har vi en anarki-gruppe som "fikser" litt på maskinene. Rundt 6-7 stk som har egen, bærbar mac (kanskje mer), mens meg og noen andre selvfølgelig har egne bærbare pc'er som vi tar med og bruker utelukkende.

...så har vi en hobby-hacker og to som stresser med å få admin-tilgang

Lenke til kommentar
har søkt på MK jeg også, på brundalen  :thumbup:  *håpe jeg kommer inn*

Du bør ha et _meget_ godt snitt for å komme inn på MK, uansett skole. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror snittet på GK i år var på 4,9 (både ringve og brundalen).

Det blir jo iallefall litt større sjanse for å komme inn på MK når byåsen åpner sitt.

Endret av HeavenHell
Lenke til kommentar
Lundeneset V.G.S., veldig god beligenhet... men eg må dra meg gjennom andakt hver dag da.... :roll:

EDIT:Eller er det lov å slippe? Noen som erfaringer med dette?

IKKE klag over det, hvis du skal klage over 10 minutters preken hver dag så bør du reorganisere tenkingen din litt, tar jeg ikke helt feil så er Lundeneset en internatskole det og, og det er _kult_ . Et spesiellt år som du neppe vil oppleve så alt for ofte

anbefales :w00t:

Lenke til kommentar

Eg bor en 10minutt gåtur fra internat skolen, så eg kommer nok ikke til å være på bo der. Men eg kan jo alltids besøke folk der om kvelden.

Neida, 10mins preken skal eg ikke klage over...

*Glede seg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
har søkt på MK jeg også, på brundalen  :thumbup:  *håpe jeg kommer inn*

Du bør ha et _meget_ godt snitt for å komme inn på MK, uansett skole. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror snittet på GK i år var på 4,9 (både ringve og brundalen).

Det blir jo iallefall litt større sjanse for å komme inn på MK når byåsen åpner sitt.

men siden jeg bor under 6km fra skolen har jeg "førsterett" på å komme inn på brundalen. om bare 200 søker dit innen 6km og jeg ligger på 2 i kar.snitt så kommer jeg inn :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9817234daf
Hvorfor gidde å søke MK? Det er UMULIG å få jobb innenfor bransjen nå for tiden... Og verre blir det...

Hørt om generell studiekompetanse? MK byr på akkurat samme muligheter som de fleste andre linjer. Man MÅ ikke jobbe innen grafisk design eller reklame, det skal ikke jeg. Mange av klassekameratene mine skal blir lærere, forfattere og slike ting.

Lenke til kommentar

(går også MK GK)

Samtidig som man skaffer seg generell studiekompetanse får man også jobbet veldig mye kreativt, og mye på egenhånd.

Jeg hadde 4,6 i snitt, og kom inn 4. dagen :) vi hadde 5,2 i snitt i klassen, nå er alle slappfisker og gidder såvidt å jobbe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...