ExTerminator Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Mitt Abit IC7-G hovedkort har 2 raidkontrollere. Intel ICH5 og Silicon Image. Jeg kjører nå 2 Raptorer i raid-0 på Intel ICH5 kontrolleren. Er det mulig og kjøre 4 hardisker i raid-0 på dette hovedkortet? (Uten bruk av software - jeg vil bruke raid oppsettet til boot.) Edit: Glemte og si at det er SATA disker jeg vil bruke. Og hovedkortet har bare 4 SATA connectors. 2 for hver kontroller. Endret 7. mars 2004 av ExTerminator Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Ja seff er det mulig, men du må nok slette det eksisterende raid'et. Er alle diskene samme størrelse? Hvis de ikke er det så blir totalkapasiteten bare 4x så stor som den minste disken... Tog du an? Lenke til kommentar
arcade Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Tror ikke du kan kjøre 4 disker i ett RAID0 oppsett, da det er to kontrollere på kortet, med hvert sitt oppsettt. Løsningen er å beholde ditt eksisterende RAID oppsett, koble til to nye disker på Silicon Image kontrolleren og sette disse i RAID0. Du vil da få to RAID volumer. Om du hadde hatt ABIT IC7-Max3 kunne du kjørt fire disker i ett RAID0 oppsett, da den har en Silicon Image kontroller med 4 porter i tillegg til Intel kontrolleren, slik at man totalt har 6 SATA porter. Arcade Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Ok, takk for svar Arcade. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå