anderse_zne Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Når jeg setter hz'en på skjerm til over 60hz begynner den å pipe... er det noen som har vært borte i lignende før? jeg har en Compaq V900 19 tommer CRT skjerm. mvh: andersen Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) ingen kommentar Endret 8. mars 2004 av Kasp Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) har det samme problemet, jeg har en 21 tommer CRT, setter bare ned hz'en og ikke no prob, ikke no feil med skjermen din..., dessuten er lav hz bra for øynene.. eh...lav hz er dårlig for øynene.. satt i 5 år med 60 hz og måtte ha briller og hadde hodepine, før jeg skifta til 85 hz og livet ble en dans på roser. Endret 7. mars 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 har det samme problemet, jeg har en 21 tommer CRT, setter bare ned hz'en og ikke no prob, ikke no feil med skjermen din..., dessuten er lav hz bra for øynene.. okay tnx... er gald hvis noen vet åssen jeg kan fikse dette... Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Har du testet alle mulighetene over 60Hz? Kasp: Du er iallefall den første som jeg har sett at påstår dette. Selv mine øyne har det mye bedre på alt over 60Hz... Lenke til kommentar
consilium Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 har det samme problemet, jeg har en 21 tommer CRT, setter bare ned hz'en og ikke no prob, ikke no feil med skjermen din..., dessuten er lav hz bra for øynene.. Er du i det hele tatt seriøs, eller vet du hva du snakker om? Alle vet da at høyere oppfriskningsfrekvens er bedre for øynene... Det er ikke farlig at skjermen lager den høyfrekvente lyden. Sjekk selv med en eldre TV - man kan høre at en TV er på selv om man ikke ser den. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 oi, sorry dude , håper jeg ikke må begynne med briller Lenke til kommentar
ColFX Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 ........ dessuten er lav hz bra for øynene.. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) jaja Kasp, du fikk meg til å smile igjen etter en forferdelig håndballkamp i det minste (forbanna dommere) . Høyfrekvent piping kan i lengden gi hodepine, men det er det også lettere å få hodepine ved 60 hz....ville foreslått en ny skjerm jeg. Endret 7. mars 2004 av Thompzen Lenke til kommentar
TDK Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Lav hertz=bra for øynene???? Still opp hertzen på skjermen og opplev et nytt liv før du sprer tull rundt på forumet... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 jeg sier det igjen: SORRY FOR DET!!! det var en n00b på et LAN som sa det, men min feil at jeg la det inn her Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 skjerm-pipingen kommer av vibrasjon i en (eller flere) spoler inne i skjermen. Kan fikses med en dråpe lim på rett spole. Men man MÅ vite hva man driver med. Masse gufne spenninger inne i en skjerm. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 skjerm-pipingen kommer av vibrasjon i en (eller flere) spoler inne i skjermen. Kan fikses med en dråpe lim på rett spole. Men man MÅ vite hva man driver med. Masse gufne spenninger inne i en skjerm. wow, det ville jeg ligget laaaangt unna Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 mener på hvis at piping`en er konstant 16700Hz da er det trafoen i skjermen din som er defekt. Meget vansklig og få på garanti da mesteparten av levrandørene mener på at det er skjønhetsfeil.... Been there, done that. Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 okay.. takk for alle tilbakemeldinger! for bare leve med litt piping (orker ikke 60hz... det er bare vondt) ... setter bare musikken på full guffe så går det bra får heller vurdere en ny skjerm mot sommeren mvh: andersen Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Jeg har det motsatte problemet, skjermen min piper hver gang den kjøres på lav hz / oppløsning... har en Samsung SyncMaster 957DF... Kjører på 1280x1024@85Hz. Men om jeg starter spill som feks Fifa 2004 / Fallout eller andre spill der det er lav oppløsning (og 60Hz) i oppstarts-sekvensene, så piper den noe fryktelig... Det går over etter en liten stund (noen minutter) om jeg lar den stå å pipe... Endret 8. mars 2004 av KriFos Lenke til kommentar
anderse_zne Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg har det motsatte problemet, skjermen min piper hver gang den kjøres på lav hz / oppløsning... har en Samsung SyncMaster 957DF... Kjører på 1280x1024@85Hz. Men om jeg starter spill som feks Fifa 2004 / Fallout eller andre spill der det er lav oppløsning (og 60Hz) i oppstarts-sekvensene, så piper den noe fryktelig... Det går over etter en liten stund (noen minutter) om jeg lar den stå å pipe... Det har skjedd hos meg og! dvs. at den piper enda mer i noen spill enn det den gjør vanlig Lenke til kommentar
Rascal Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Slå til skjermen.. det gjør jeg ( skjermen er 10 år gamle da. ) Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Skjermen er ikke 1 år ennå... Kjøpte den i Mai i fjor... Så har ikke tenkt å ty til vold, ennå... Hehe... Pipingen min er veldig varierende, går fra høyfrekvent til lavfrekvent piping / susing nærmest, av og til i pulserende toner... Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) Lav hertz kan være bra for øynene, det er mer komplisert enn det. utladning av phosphorer: Noen skjermers phosphor lader ut tregere så de trenger ikke å bli frisket opp så ofte. Da kan 75hz se helt stabilt ut selv for de som merker det lett. uklarhet og høy hz: Og noen skjermer som ikke er helt gode er uklare i høye oppfriskningshastigheter. Det blir for raskt for komponentene som styrer magnetene som styrer strålene som skal tegne opp skjermen så tekst blir uklar. Teori min: Jo mer du konsentrerer deg og "ikke slapper av" når du leser på PC skjerm jo mer sliten blir du. Er du syk fra før f.eks feber kan du faktisk merke dette (eller det faktisk har noe å si). Endret 10. mars 2004 av Gambler FEX online Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå