Grompen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Når jeg starter CS og 3DMark2001 klikker pc'n, har ikke rekki og prøvd noe annet som går på skjermkort, men regner med mye annet og klikker pgr. av dette. Satte inn skjermkortet igår, låner det av en kamerat, og noe er feil. Når jeg starter opp CS får jeg såvidt opp skjermbildet før det kommer farger nedover skjermen før den blir svart og jeg må restarte.. Det samme skjedde med 3DMark2001SE.. Noen som veit hva som er feil eller hva jeg kan gjøre? Har et ATI Radeon8500 kort, AMD 1800XP cpu og et vanlig Abit hovedkort.. (512 MB ram) Sitter jeg bare i Windows funker alt som det skal Lenke til kommentar
Grompen Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Bruker de nyeste, har også prøvd no drivere som er etpar hakk eldre. Lenke til kommentar
Data&fisk Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har erfart at dette kortet ikke alltid trives med FastWrite påslått. Sjekk om det er på i BIOS, og forsøk å slå det av. Lenke til kommentar
Freak627 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et nytt kort. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et nytt kort. Hvorfor? ET R8500 drar fint 11-12000 i 3dmark uten problemer og er et meget fint kort. Jeg har selv hatt et slikt kort og får et slikt kort i en P4 maskin på 3-4ghz snart. Det er med andre ord et perfekt kort for meg =) Jeg hadde også en rekord i 3dmark01 før og den var på 8938 uten mods og 9500 med Vapochil på CPU og Vmod på kortet. (Dette var med en gang XP1800 ble lansert) Så.. Jeg ville ha byttet driver siden det er kjent at endel drivere er litt ustabile. Også ha sett på AGP hastigheten siden noen kort var grumpy med 4x AGP (veldig få ,men noen). Fastwrites er også en ting som er nevnt som erverdt og prøve Lenke til kommentar
Grompen Skrevet 30. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2004 vel.. testa å skru av fastwrites, har tilmed fått meg ny hardware.. bytta ut cpu, hk, ram og formaterte.. så satte jeg i kortet og det samme skjedde! testa tilmed annet operativsystem! :/ og ja, kortet funker i andre pc'r Lenke til kommentar
Bach Skrevet 30. mars 2004 Del Skrevet 30. mars 2004 Har du tilleggskort i PCI-1? Pleier å fungere dårlig. Låter nesten som noe lurk med minneresurser, rare farger osv. Lenke til kommentar
Grompen Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 har ikke tilleggskort nei, uansett har jeg jo testa med 2 forskjellige ram-brikker.. Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt et nytt kort. Fordi? Et radeon 8500 kort (også kjent som radeon 9100) er relativt likt med geforce 4 ti4400 kortene i ytelse. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 har ikke tilleggskort nei, uansett har jeg jo testa med 2 forskjellige ram-brikker.. Tenkte på lurk pga evt. konflikter mellom hovedkortresurser og skjermkortminne (adresseringsproblemer, irq-deling, el. ). Lenke til kommentar
Grompen Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 vel, hva er det du nevnte sist der da? dvs, hvordan kan jeg sjekke det? kortet funker jo fint i mamma og pappas pc + en kamerat sin.. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 1. april 2004 Del Skrevet 1. april 2004 Du finner en oversikt via "Systeminformasjon" (tilbehør->systemverktøy). En annen måte å sjekke konflikter på er å plukke ut alt av tilleggskort ( og disable evt. lyd og lan i bios). Om skjermkortet fungerer som skal da er det å sette inn ett og ett kort og sjekke når det evt. tryner. I manualen eller på hovedkortprodusenten sine nettsider finnes det som regel en oversikt over hvilke kortplasser som deler IRQ. Vanlig deling er feks AGP og PCI1. Deling av IRQ kan fungere, men som regel gjør det ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå