Gå til innhold

Massesuggesjon - Hva heter det på engelsk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, si det :p

Vanskelig å forklare, så jeg støtter meg til leksikon:

massesuggesjon (psyk.)

en form for suggesjon som utgår fra en hel menneskemengde. Oppstår f.eks. under massemøter hvor følelsesladde appeller kan gi forholdsvis like individuelle reaksjoner. Reaksjonene vil kunne akkumuleres og frembringe en sterk suggesiv virkning i massen. Massesuggesjon kan også bety en suggesjon som er rettet mot massene.

Lenke til kommentar

"mass suggestion" stemmer det. Om du sikter så høyt anbefaler jeg ordbok.

Edit: Og om du ikke finner ordet skal du få et tips nå. Søk etter det du tror det kan være på google.com. Om en antagelse gir svært mange hits er det også svært sannsynlig at dette er korrekt.

Endret av kenny
Lenke til kommentar
  • 17 år senere...

mass hypnosis

What is the relationship between hypnosis and suggestion?
Hypnosis Through Direct Suggestion. Traditional hypnosis suggests a relationship between a hypnotist and the subject who is then persuaded to enter a trance like state, and somehow ’obey’ the hypnotist.
www.naturalhypnosis.com/blog/direct-hypnotic-suggestion

How is suggestion used in the hypnotic state?
We use suggestion within the hypnotic state and, indeed, we use suggestion to create the hypnotic state, or trance, as it is sometimes known. The old fashioned way of doing this – now something of a music-hall joke, though it is still used by some – is the phrase: “You are feeling sle-e-e-p-y-y-y,” repeated over and again.

Hypnosis and the Power of Suggestion

www.selfhypnosis.com/suggestion/

Endret av Carl Lochen
Elaboration of subject.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...