@b Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Maskinen henger seg opp hver gang jeg trykker D i DOS (starter med oppstartsdiskett). Dette skjer hver gang. Noen som vet hva problemet skyldes og hvordan jeg fikser dette? Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 du må nesten utdype litt. Hvilket OS tilhører oppstartsdisketten, hvilken maskinvare du har, etc. Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det hørtes ekstremt merkelig ut. Kanskje du kan prøve med et annet tastatur? Lenke til kommentar
Data&fisk Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Kan du gi en oversikt over hva som står i config.sys og autoexec.bat på oppstartdisketten? Lenke til kommentar
@b Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har en IBM Aptiva 2178-85G. Oppstartsdisketten er for Win98SE fra www.bootdisk.com. Har kjøpt en Seagate Barracuda 160 GB og skal installere WinXP, som ble et stort problem. Lenke til kommentar
@b Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Kan du gi en oversikt over hva som står i config.sys og autoexec.bat på oppstartdisketten? På oppstartsdisketten? Finner de filene der... Lenke til kommentar
xico Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Kan du gi en oversikt over hva som står i config.sys og autoexec.bat på oppstartdisketten? På oppstartsdisketten? Finner de filene der... Se hva han skriver Kan du gi en oversikt over hva som står i filene Prrr Lenke til kommentar
@b Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Se hva han skriver Kan du gi en oversikt over hva som står i filene Prrr Forklar nærmere... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Hva skal du med oppstartdisken når du vil installere XP ? Lenke til kommentar
@b Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hva skal du med oppstartdisken når du vil installere XP ? Fordi jeg har erfaring med at maskinen ikke vil boote med CD, kun med diskett. Endret 7. mars 2004 av @b Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Fordi jeg har erfaring med at maskinen ikke vil boote med CD, kun med diskett. Da må du sette CD-rom som første boot-enhet i BIOS..... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Du kan ikkje boote frå ein oppgraderings CD, du må ha fullversjon og sette CD-rom som primary boot unit els. Lenke til kommentar
@b Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Du kan ikkje boote frå ein oppgraderings CD, du må ha fullversjon og sette CD-rom som primary boot unit els. Jeg skjønner det. Dette er en helt ny installasjon. Hardisken er nettopp kjøpt. Jeg klarte å opprette partisjon på 10 GB og formatere denne partisjonen. Problemet er bare at PCen låser seg helt når jeg taster bokstaven D i DOS. Derfor kan jeg ikke bruke kommandoen cd i DOS. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Du kan ikkje boote frå ein oppgraderings CD, du må ha fullversjon og sette CD-rom som primary boot unit els. Og hvorfør ikke det ? har ikke hatt problemer med det, jeg...... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Boote fra upgrade CDer er ikke noe prob. Og hvordan i svarte klarte du å partisjonere disken uten å kunne trykke D? Boot fra CDen ... _ johanf Lenke til kommentar
@b Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Boote fra upgrade CDer er ikke noe prob. Og hvordan i svarte klarte du å partisjonere disken uten å kunne trykke D? Boot fra CDen ... _ johanf Ok, skal prøve. Jeg klarte å partisjonere den før PCen slo seg helt vrang. Lenke til kommentar
E.T Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Går det an å boote fra oppg. CD? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Går det an å boote fra oppg. CD? Men husk å ha en Win98/SE/ME/2000 i nærheten når du skal installere den....... Lenke til kommentar
johanf Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jupp, jeg hadde en upgrade av win2k før jeg kjøpte XP. Eneste forskjellen på den CDen og en OEM CD er at upgrade CDen ber om en tidligere Windows versjon under install. Ellers er alle filer like. _ johanf Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Dos er ikke hardware. Stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg