Gå til innhold

Uløslig problem


Anbefalte innlegg

Jeg har en skikkelig kranglete pc som jeg snar har brukt 20000 på å fikse.

 

PC-en fryser seg i windows og spill og eneste utvei er restartknappen. Det kan skje etter 1 time eller 2 minutter. Jeg har gjort følgende for å prøve og fikse det:

 

-Instalert alle nyere drivere som via 4-1, 23.11 detenator, flashing av bios, lydkort osv osv

-Bytta følgende hardware: ram, hovedkort, skjermkort, psu, vifte og cpu.

-Jeg har også prøvd win2k og Winxp og hang seg like bra i begge 2. Også formatert 100 ganger.

 

Jeg sitter igjen med harddiskene: En Western Digital 20gb 7200RPM og en gammel 6.4gb Seagate 5200rpm.

 

Er det en mulighet for at en av disse kan skape problemene?

 

Jeg tenkte først på den gamle 6.4gb hddn, men når jeg tok den ut fant ikke PC-en den andre 20gbn...helt uforstårlig...så jeg får altså ikke testa om d er den som gjør d. Har dere noen ideer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har nå følgende hardware:

 

MSI KT3 Ultra ( hadde før Asus A7v-KT133)

Geforce 2 TI (hadde før geforce 2 MX)

Apacer 256mb ddr PC2700 (hadde før 256mb 133mhz sdram)

Athlon 1.2ghz (har egentlig 1.4ghz athlon, men tester denne, selv om d ikke hadde noe innvirkning)

Lenke til kommentar

Ettersom du fortsatt har de samme diskene, er det mulig det er et virus som har hengt med hele veien (hvis du ikke har sjekket det alt, selvfølgelig). Parity boot fx skal kunne overleve det meste, og fryser PC-en med ujevne mellomrom. Hvis det har sneket seg med på fx en bootdiskett/CD kommer det tilbake hver gang den blir brukt.

Lenke til kommentar

For det første.

 

Jeg har også brukt en 20GB WD disk. Den hadde jeg som MASTER. Jeg fjernet SLAVE-disken da jeg skulle selge maskinen, og da måtte jeg stille om MASTER-disken til SINGLE, dvs jeg måtte ta bort jumperen helt. Du kan jo prøve dette for å teste uten den andre disken din.

 

En annen ting.

 

Jeg mener det sto i Readme-fila til RTCW at med nye drivere fra Nvidia og GF3 så kunne man få kræsj dersom Windows-skjermbildet var satt opp med 32-bit fargeoppløsning. Løsningen var å sette ned til 16-bit. Jeg vet ikke om andre spill kan ha samme problemet. Du kan jo prøve!

 

Lykke til! (Ser ut som du trenger det) :smile:

 

_________________

Intel 386DX 33MHZ

Intel 80387 Math/co-processor

8 MB RAM

Trident ISA skjermkort 256Kb

Harddisk 1: Seagate 105 MB

Harddisk 2: WD Caviar 80 MB

(Ja det var tider det...)

 

[ Denne Melding var redigert av: Knutinsen på 2002-03-22 09:19 ]

Lenke til kommentar

Jeg tror (hvis du har en AMD-prosessor) at du har en hardware konflikt mellom CPU og skjermkort.

AMD prosseroer er kresne på hardware..

Kan også være hovedkortet, har du prøv å oppdatere biosen på hovedkortet ? Det går også å oppdatere biosen på skjemkortet..

Lenke til kommentar

Jeg har nå lagt inn 23.12 og satt ned bit i windows til 16. Da var det helt stabilt i windows...men med engang jeg satte opp til 32 var d ustabil igjen. Men i spill er det enda ustabilt...når jeg f.eks. quiter et spill...connecter starter spiller og lignende ting så henger d seg ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...