Gå til innhold

Lindows 4.5

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med Lindows? Er det like enkelt å bruke som windows xp? Ser de selger en nedlastbar versjon for 10$, så det kunne jo vere artig å prøve. Jeg må nok innrømme at vanlig linux er litt for komplisert og tidkrevede for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du ikke "Den store distro tråden"? Spør der.

btw, jeg er imot distroer som tar betalt. Hvis du vil ha noe lett, prøv mandrake eller suse. De er faktisk lettere enn windows.

Endret av yNx
Lenke til kommentar
Jeg må nok innrømme at vanlig linux er litt for komplisert og tidkrevede for meg.

"Vanlig linux" er litt vagt.

Linux-distroer kommer i alle varianter - noen er enkle å installere, andre krever litt mer innsats (men er samtidig veldig lærerikt).

En vanlig misforståelse er at Lindows er en slags Windows/Linux-hybrid. Lindows er ikke noe unikt i denne sammenheng, men kun én av mange "nybegynner-vennlige" distroer.

Lenke til kommentar
Jeg må nok innrømme at vanlig linux er litt for komplisert og tidkrevede for meg.

"Vanlig linux" er litt vagt.

Linux-distroer kommer i alle varianter - noen er enkle å installere, andre krever litt mer innsats (men er samtidig veldig lærerikt).

En vanlig misforståelse er at Lindows er en slags Windows/Linux-hybrid. Lindows er ikke noe unikt i denne sammenheng, men kun én av mange "nybegynner-vennlige" distroer.

Lindows går jo inn for å kunne kjøre windowsprogrammer så godt som mulig.

Lenke til kommentar
Jeg anbefalte ikke fedora fordi jeg ikke har noe til overs for fedora. Kan bli bra, men etter min mening er det i et litt tidlig stadium.

Hvorfor har du ikke noe til overs for fedora?

Selv om ikke du liker fedora kan det hende andre gjør det :roll:

Endret av xeon
Lenke til kommentar
De har sluttet å markedsføre seg som en du-kan-kjøre-windows-programmer-distribusjon for lenge siden, etter de innså at det var et vanskelig løfte å holde. Og fremdeles bør ingen basere seg på Linux/WINE for å kjøre Windows-applikasjoner.

Hvorfor ikke? Hva er galt med programmer for windows?

Lenke til kommentar
Er det noen grunn til at du ikke anbefaler fedora?

Selv om ikke du liker fedora kan det hende andre gjør det :roll:

At man anbefaler noe betyr vel at man liker det. Hva andre synes spiller en noe mindre rolle.

For å være helt ærlig begynner jeg å bli jævelig lei den hakkinga du bedriver på alle her.

Hvis du ser på spørsmålet.. Noe du tydeligvis ikke har gjort, så vil du se at jeg lurer på hvorfor han anbefaler å ikke bruke fedora..

Endret av xeon
Lenke til kommentar
De har sluttet å markedsføre seg som en du-kan-kjøre-windows-programmer-distribusjon for lenge siden, etter de innså at det var et vanskelig løfte å holde. Og fremdeles bør ingen basere seg på Linux/WINE for å kjøre Windows-applikasjoner.

at de er for windows, selvfølgelig. WINE er et program som "emulerer" (egentlig ikke, men nært nok) windowsprogrammer til en viss grad. Stabiliteten er vel et kapittel for seg selv (ikke veldig positivt ment ovenfor WINE :p) (stabiliteten til windowsprogrammene altså, ikke selve WINE)

Lenke til kommentar

at de er for windows, selvfølgelig. WINE er et program som "emulerer" (egentlig ikke, men nært nok) windowsprogrammer til en viss grad. Stabiliteten er vel et kapittel for seg selv (ikke veldig positivt ment ovenfor WINE :p) (stabiliteten til windowsprogrammene altså, ikke selve WINE)

Er faktisk mange program som funker veldig bra i wine. Og Windows program kan også være open source, så det kan dere ikke klage på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...