Napoleon Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg HATER nynorsk! Jeg hater nynorsk-lærern min! Hvorfor kan vi ikke bare snakke som vi gjør? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 ...fordi at viss du (for guds skyld ikke) får jobb i det offentlige og får tilsendt en skriftlig henvendelse på nynorsk, så må du svare på nynorsk Men ja, jeg er enig. La det bli frivillig nynorsk-opplæring for de stakkars ungdomsskole/videregående-elevene :smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Det er for å somle bort litt tid og utvide ditt intelektuelle nivå. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Bedre å lære engelsk bedre vel. Eller å lære språk fra land som ikke kan engelsk. Lenke til kommentar
woohoo Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 01:09, borre skrev:...fordi at viss du (for guds skyld ikke) får jobb i det offentlige og får tilsendt en skriftlig henvendelse på nynorsk, så må du svare på nynorsk Man har rett til å få alle offentlige henvendelser på vårt eget hovedmål... eneste gang man må bruke nynorsk er hvis man får en jobb i en kommune hvor de har nynorsk som hovedmål... Jeg er en anti-nynorsk forkjemper :smile: Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 NED MED NYNORSK (det er jo ikke no nytt i det) Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 24. mars 2002 Del Skrevet 24. mars 2002 Eg likar nynorsk eg :smile: Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei! Vel,liker ikkje så godt Gamal dansk eg.. Liker heller dialekt norsk..:wink: (kanskje litt for å provosere.. :wink: ) Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Nynorsk er helt på tryne. Akuratt like dumt som å gå til en kebab sjappe og fyre opp pakistaneren på andre siden med å si "gi meg en jææævelig sterk kebab" og se fyren få det f****gliset. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Men ja, jeg er enig. La det bli frivillig nynorsk-opplæring for de stakkars ungdomsskole/videregående-elevene :smile: Hjelp, tenk når gamer.no da legger ut en review av et spill og første svar i "diskuter artikkelen" tråden blir " hva i h'lvete betyr 'eg'? " Nei, nynorsk opplæring må vi ha. Er tross alt en vesentlig andel av den norske befolkninga som "snakker nynorsk" og skriver nynorsk. Det bør uten tvil være et mål at alle elever kan lese tekster på sidemålet og forstå hva folk som "snakker nynorsk" sier. Men visse forandringer kunne blitt gjort. Examen i sidemål kunne blitt fjerna og kravet om å besvare brev på det språket du fikk brevet på bør fjernes. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Problemet er ikke nynorsk i seg selv. Det er det at vi må lære påde nynorsk og bokmål. Hadde hver elev hatt valget mellom bokmål og nynoask fra starten av ville det ikke vært noe problem. Bare å vnte tl nynors sakte men sent blir risset utav språket Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det jeg hater er at nynorsk karakteren teller like mye som f.eks naturfags karakteren. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har nynorsk som hovedmål og eneste plassen jeg skriver nynorsk er på skolen. Men sidemålslæringa må man ha. Jeg ser på nynorsk som er mere "norskt" språk enn den helsikes gammeldansken. Men er så mange infernalskt stygge ord på nynorsk og skriver man nynorsk her inne får man kommentarer med en gang + at halvparten ikke forstår hva man skriver.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Nynorsk er jo mye tøffere enn bokmål. Skulle ønske jeg tok nynorsken mer seriøst på grunnskolen. Mange kule ord på nynorsk. Bokmål er så streit og kjedelig Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Bare nynorsk hadde gått flott det. Er det å ha to sidestillte språk som er irriterendes Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 HEELT enig! www.neitilnynorsk.no Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Har nok skrevet under der ja Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 nynorsk er bortkastet "kunnskap" Lenke til kommentar
Superior Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har nynorsk som hovedmål, men skriver bokmål her. Jeg ser på nynorsk som norsk og bokmål som mer eller mindre dansk. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har ikke noe imot nynorsk egentlig, men problemet er når man må ha det og hovedmål. Jeg brukte 7 år på å lære meg noenlune rett bokmålskriving, så fikkk jeg plutselig nynorsk og alt det som før var feil ble plutselig rett, og omvendt. Ikke rart jeg ble forvirret. Hadde man holdt seg til en av de, samma hvilken, hadde man hat timer ledige man kunne brukt til andre ting. Vil tro at det er viktigere å kunne engelsk om 10 år en nynorsk. "Alle" klager vist over de dårligere realfagskarakterene, hva med da å ha litt mer matte? Jeg mener, når man har 4 språkfag på ungdom/videregående skole( engelsk, c språk hoved og sidemål) så er det egenltig merkelig at vi er så god i de som vi faktsik er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå