joro Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Har prøvd å endre på Boot.ini, og justere timeout ed fra 30 til 3, men det hjalp ingen verdens ting, har for sikkerhets skyld lagt ved boot.ini. Tipper det tar ca. 30 sek. før den starter innlasting. Den bruker også "vanvittig" lang tid fra innlasting starter til skjermbildet med innlogging dukker opp. PS hva betyr (a76fa76f) som står i boot.ini? [boot loader] timeout=3 default=signature(a76fa76f)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] signature(a76fa76f)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect På forhånd takk Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Min boot.ini ser sånn ut for XP: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Høres mer ut som et problem med hardware, bruker du et NIC med WakeOnLan? Eller en SCSI kontroller? Er det 30 sek fra du trykker Enter under bootvalg tillogoen kommer? Lenke til kommentar
joro Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Har kun XP som os, så jeg får ikke opp noe bootvalg (naturlig nok), maskinen fungerer prima ellers, det er bare den biten med lang innlasting som er irriterende. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Prøv å lete etter programmet Bootvis på nettet. Det pleier å gjøre underverker. Lenke til kommentar
friction Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Jeg hadde dette problemet for en stund siden, aner ikke hvorfor det skjedde eller hva som skjedde. Men plutselig en dag ble alt bra igjen... Årsaken kan rett og slett være enkelte programmer eller filer som XP ikke tåler. Prøv med en liten opprydning på HDD`en din du! Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 kjør en scan med bootvis som nevnt tidligere, da får du opp grafer som viser hva maskinen sliter med, hvilke drivere osv.. også kan du etterpå velge og optimalisere systemet. kan gjøre drastiske forskjeller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå