guttorm Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Heisann,jeg har bestillt bærbar pc gjennom jobben.De som har laget pc ene og ordnet med levering har surret noe vannvittig,bla sett i 40Gb hdd ,isteden for 60GB.Bestilte meg en optisk travell mouse i tillegg,og fikk en gammel mus og tastatur fra logiteck(med kule i mus) Så nå vil jeg sjekke om cpu virkelig er centrino,som det stod i bestillingen.På selve lappe står bare den blå Intel pentium m taggen,og ingen centrino tagg,de pleier da ikke spare på reklamen? På min datamaskin viser den intel pentium m,1400MHz under står det 800 Mhz Lages det 1,4 Pentium m prossesorer uten centrino teknologi ? Jeg har også sett i aida 32,finner heller ikke noe om centrino dær.Noe annet jeg stussa på var at det stod at cpu gjikk på 1,8v ,stemmer det? Håper noen har forslag til kvalitetskontroll?. jeg stoler ikke på de folka mer Nå skal de legges til at det var 1800 bestillinger,og 12 semitrailere med utstyr,men alikevell,måte på å surre da. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Centrino betyr at det det er en Pentium-m cpu OG INTEL trådløst nettverkskort. Så hvis produsenten har valgt et trådløstnettverkskort fra en annen produsent så har de ikke lov av Intel å kalle det for Centrino. Så hvis det står Pentium-M så er det riktig! De har klokkekfrekvens på (1,3??) 1,4GHz, 1,5GHz, 1,6GHz og 1,7GHz. Lenke til kommentar
akerman Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Yeah, there is no such thing as a "Centrino CPU". It's called a Pentium-M. They are made in these variants: 1.0 GHz (ultra-low voltage) 1.2 GHz (low-voltage) 1.3 1.4 1.5 1.6 1.7 Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Les her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195349 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Les her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=195349 Nice link,takk for alt hjelp. Lærte deffinetivt noe nytt der,det trådløse netverkskortet er nok ikke intel nei,så der har vi forklaringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå