SolidFake Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Jeg pleier ikke å skru av maskinen om natten, og etter en natt med flere strømbrudd har noe blitt ødelagt. når jeg skrur PC'en på kommer bare en pipelyd fra PCspeakeren. slik kan jeg forsette og skru den av og på 5-10 ganger til den begynner å telle seg opp. etter et punkt skrur den seg av og på igjen, slik fortsetter den 5-10 ganger til helt til den er inne i windows. der fungerer nesten ingen programmer, og den minste anstrengelsen gjør at den skrur seg av igjen. problemet kan ikke være noe software siden ingen ting har forbedret seg etter at jeg formaterte. er det noen som kjenner igjen dette problemet? vet noen hva som må byttes/repareres/gjøres? takk for alle svar som kan hjelpe Endret 7. mars 2004 av It's me Lenke til kommentar
atlef Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Prøv å flashe bios. Selv om du har den nyeste, kan det i visse tilfeller hjelpe. Mvh Meg. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 hei, har opplevd liknende problem. Funket fint igjen når jeg kjørte på vanlige instillinger (hadde overklokket). Overklokkingen min var riktig nok ikke så agressiv og det gikk fint å kjøre slik i et par måneder til det plutselig begynte å lugge. Så mitt råd er å kjøre på normale instillinger dersom du har forandret på dem. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 kan godt hende at både det ene og det andre har blitt sliten av strømbruddene. jeg tror hk'et ditt har blitt ustabilt, men prøv å test komponentene hver for seg, hd, cpu, ram osv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Jeg ville mistenkt PSU. Det er nærmest til å ta støyten når det kommer nettspiker ved strømbrudd. Eneste mulighet for å finne det ut er å bytte til et annet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Anbefaler en rimelig ups hvis maskina skal stå på kontinuerlig. Disse fungerer som overspenningsvern, og slår av maskina på riktig måte når batteriet begynner å bli utladet under strømbrudd. Har en slik til 600-700 kr på serveren min, og jeg antar at den har spart meg for armod og "tenders gnidsel" flere ganger. Litt offtopic, men litt relevant likevel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå