Admin'c Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Kjøpte min 6600 på lefdal og dumme meg valgte ikke garanti. Resultat: nå har jeg en halvdød piksel som nokia ikke vil fikse, pikselen er en cm inn fra kanten og synes på mørk bakgrunn. Vet dere om nokia kan nekte å reparere slike feil fra fabrikken? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Du har krav på ny vare eller reparasjon. Det er ditt valg, men butikken kan altså ikke nekte deg det. Edit: Nokia bestemmer ingenting, egentlig. Endret 7. mars 2004 av jendor Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Japp, kjøperetsloven gir deg 30 dagers angrerett ved feil eller lignende. Dette kan de ikke nekte deg! Du har kravet på nytt proidukt eller pengene tilbake! Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Japp, kjøperetsloven gir deg 30 dagers angrerett ved feil eller lignende. Dette kan de ikke nekte deg! Du har kravet på nytt proidukt eller pengene tilbake! Er ingenting som heter Kjøperettsloven og man har ingen angrerett ved kjøp i butikk. Les forbrukerkjøpsloven og hold kjeft om ting du ikke kan noe om neste gang. Om det er en vesentlig feil ved produktet gir lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven) deg rett til valget mellom retting av feilen eller omlevering (omlevering kun om dette ikke går ut over forhandleren i stor økonomisk grad). Slik står det i loven: § 29. Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Ved avgjørelsen av om kostnadene er urimelige etter første ledd annet punktum, skal det særlig legges vekt på verdien av en mangelfri ting, mangelens betydning og om andre beføyelser kan gjennomføres uten vesentlig ulempe for forbrukeren. Selv om forbrukeren verken krever retting eller omlevering etter loven, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering i samsvar med loven, kan forbrukeren ikke kreve prisavslag eller heving. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Kjøpte min 6600 på lefdal og dumme meg valgte ikke garanti. Resultat: nå har jeg en halvdød piksel som nokia ikke vil fikse, pikselen er en cm inn fra kanten og synes på mørk bakgrunn. Vet dere om nokia kan nekte å reparere slike feil fra fabrikken? Uansett om du har garanti eller ikke, gjelder forbrukerkjøpsloven ved kjøp i butikk. Med denne i ryggen, kan du kreve at butikken retter feilen. Du har ikke krav på omlevering, da dette ikke anses som en vesentlig mangel ved produktet. Se forbrukerkjøpsloven Lov om forbrukerkjøp Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Kjøpte min 6600 på lefdal og dumme meg valgte ikke garanti. Du valgte bort forsikringen som man kan bruke dersom telefonen utsettes for ting ikke underlagt forbrukerkjøpsloven eller garanti. Når det gjelder piksel feil så mener jeg det var en post under mobil delen som sa at det skulle være flere piksler som var døde før de gadd å bytte, men som de andre her har sagt, du har jo krav på en vare som ikke det er feil og mangler på. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 Jha, hvor går man og klager på slikt? Kaan jo ikke bare løpe til lefdal og klage når de sendte den inn til service og jeg fikk den tilbake med en melding om at nokia ikke reparerte mobiler med en pikselfeil. Da har jo lefdal gjort sitt og jeg må vel mase på nokia, men de bryr seg vel ikke :-/ Får vel prøve å sende en mail til nokia Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Enten så klager du til forbrukerrådet eller så venter du en liten stund til det dukker opp enda en feil ved telefonen din. Siden det er en Nokia så er det jo rimelig stor sannsynlighet for at det vil skje, statistisk sett. Lenke til kommentar
oak Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Hallo! Har noe av samme problemet selv nå. Kjøpte meg i går en P900, men når jeg kom hjem og slo den på så ser jeg at det er en død pixel på skjermen. Ca. en cm ut fra øvre høyre hjørne. Hvor stor er sjansen for at jeg får ny tlf. fra butikken pga dette, eller evt. reparasjon? (Kjøpt på Siba i Oslo). Er et lite stykke + 2 bomringer for meg å kjøre dit så jeg gidder ikke hvis jeg bare blir sendt hjem igjen uansett. (eller evt. at telefonene sendes til rep. også må jeg hente den igjen om et par uker uten at de kanskje har gjort noen ting som helst med den....) Hva kan jeg forresten kreve i en slik sak? Håper noen har erfaringer med dette. mvh. OAK Lenke til kommentar
omnipresent Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Vi har hatt 2 slike tilfeller i butikken jeg jobber for. Begge gangene har først verkstedet som skulle reparere dette på garanti avslått fordi "skjermen viser det nokia selv mener er akseptabelt". Deretter tok vi en telefonsamtale til Nokia Customer Care som i begge tilfellene ordnet opp i dette ved å ta i mot telefonen som "DOA". Med andre ord burde det være en enkel sak for butikken å ordne opp i. Er de derimot fortsatt vanskelig så kan du selv ta kontakt med Nokia Customer Care på tlf 22 43 00 70. MVH Gjermund Jensvoll Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Takk for rask tilbakemelding. Slang meg på tråden men så lett var det ikke, 1 og 2 døde pixler er godtatt så min telefon kan ikke skiftes ut. Prøvde å hinte til loven om fabrikkfeil men ønsket ikke mase om dette så jeg ga meg uten annet resultat enn at jeg ble avvist. Surt for en telefon til 6000 :-/ Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Er de derimot fortsatt vanskelig så kan du selv ta kontakt med Nokia Customer Care på tlf 22 43 00 70. Litt dumt å kontakte Nokia Customer Care når han har kjøpt en Sony Ericsson da Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Crazysteps: viss du ser trådstarter så står det at det er snakk om en 6600,- ikke en SE. men uansett,- du må ikke være så negativ! jeg har også en kommentar til det statistiske synet ditt på feil på nokia: 70-80% av rep. firmaet jeg jobber går ikke på garanti, dette er fallskade, vannskade eller annen skade som kunden har skylden for. Er det fabrikkasjonsfeil fikser vi dette, men som sagt blir ALL service rapportert og blir dermed med i statistikken. Personlig meiner jeg at det blir feil at statistikken skal krydres med "bruker"-feil. MEN tilbake til topicen: viss jeg ikke husker feil så må du ha flere enn fire døde pixler. ELLER to mindre enn 1cm fra hverandre. eller tre i klynge på 2cm. Husker ikke dette, men jeg skal sjekke i morgen på arbeid og da blir denne posten oppdatert med rett info! Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 det ligger nå på et sted mellom 2-4 piksler. Uansett så er loven klar når det gjelder mangler og ting som ikke skal være tilfelle på skjermen, vel det dekkes. Admin'c Skrevet 09/03/2004 : 15:07 Takk for rask tilbakemelding. Slang meg på tråden men så lett var det ikke, 1 og 2 døde pixler er godtatt så min telefon kan ikke skiftes ut. Prøvde å hinte til loven om fabrikkfeil men ønsket ikke mase om dette så jeg ga meg uten annet resultat enn at jeg ble avvist. Surt for en telefon til 6000 :-/ Beklager, men tror nok du er nødt å mase. Ringe Nokia er faktisk en ide. Får du gjennom DOA på den så får du nok ny. Mange her vil kanskje si DOA er vanskelig å ordne, men hvis du snakker skikkelig med personen og argumenterer så går det greit. Fikset DOA på siemens 1 uke etter at doa tiden var ute. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Angående Pixler så er det ikke til NCC du skal ringe. men husker ikke helt hva det hete der du skal ringe ;D skal sjekke dette i morgen også (= Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Crazysteps: viss du ser trådstarter så står det at det er snakk om en 6600,- ikke en SE. Men om DU hadde sett litt nøyere etter hadde du kanskje sett at svaret jeg quota var skrevet rett etter en som hadde problemer med en P900, som er en Sony Ericsson og IKKE en Nokia. Om han mente at svaret hans var til trådstarter burde han ha brukt quote og ikke skrevet det direkte etter et innlegg om en SE. Endret 9. mars 2004 av Crazysteps Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) jeg har også en kommentar til det statistiske synet ditt på feil på nokia: 70-80% av rep. firmaet jeg jobber går ikke på garanti, dette er fallskade, vannskade eller annen skade som kunden har skylden for. Er det fabrikkasjonsfeil fikser vi dette, men som sagt blir ALL service rapportert og blir dermed med i statistikken. Personlig meiner jeg at det blir feil at statistikken skal krydres med "bruker"-feil. Burde kanskje ha skrevet relativt stor? Er en kjent sak at Nokia har flere fabrikasjonsfeil enn de andre produsentene. Er ikke hovedårsaken til at jeg selv ikke bruker Nokia idag, men en viktig grunn til det er faktisk at jeg ikke tar sjansen på det siden de har så dårlig kvalitet. Endret 9. mars 2004 av Crazysteps Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Crazysteps: viss du ser trådstarter så står det at det er snakk om en 6600,- ikke en SE. Men om DU hadde sett litt nøyere etter hadde du kanskje sett at svaret jeg quota var skrevet rett etter en som hadde problemer med en P900, som er en Sony Ericsson og IKKE en Nokia. Om han mente at svaret hans var til trådstarter burde han ha brukt quote og ikke skrevet det direkte etter et innlegg om en SE. Viss DU ser lenger opp ser du at omnipresent har svart på topcien og gitt nummeret til NCC. og da svarer du med å quote omnipresent og si at det er ikke lurt å ringe NCC når det er snakk om p900. omnipresent snakker ikke om SE, han svarer på topicen! Lenke til kommentar
Errae Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) ehr,- hate når folk editere innlegg når i har svart på dem ;D Endret 9. mars 2004 av Errae Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Crazysteps: viss du ser trådstarter så står det at det er snakk om en 6600,- ikke en SE. Men om DU hadde sett litt nøyere etter hadde du kanskje sett at svaret jeg quota var skrevet rett etter en som hadde problemer med en P900, som er en Sony Ericsson og IKKE en Nokia. Om han mente at svaret hans var til trådstarter burde han ha brukt quote og ikke skrevet det direkte etter et innlegg om en SE. Viss DU ser lenger opp ser du at omnipresent har svart på topcien og gitt nummeret til NCC. og da svarer du med å quote omnipresent og si at det er ikke lurt å ringe NCC når det er snakk om p900. omnipresent snakker ikke om SE, han svarer på topicen! Sier igjen: Om han mente at svaret hans var til trådstarter burde han ha brukt quote og ikke skrevet det direkte etter et innlegg om en SE. Så blir det lettere for alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå