<BøNilzen> Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Hei. Leste nettopp en artikkel om PHP på sourcecode. Synes det var ganske interressant. Men man må jo ha et webhotell med støtte fot PHP når man skal "kjøre" disse PHP sidene, et går ikke an å kjøre de i iexplore fra harddisken. (Jeg fikk det ihvertfall ikke til) Jeg har webhotell med støtte for PHP, men med ISDN er det litt stress måtte sitte online hele tiden, og måtte laste opp PHP filene hver hang jeg endrer noe. Finnes det en måte å teste PHP filer på uten å laste dem opp på nettet hele tiden? Edit : BITTEliten skriveleif Endret 7. mars 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 De fleste som programmerer PHP har installert en egen server lokalt på maskinen som gjør det mulig å teste sider uten å laste de opp. Det finnes også programmer som har PHP bygd inn - men det beste er å installere en server. Det finnes ikke mange bra norske php sider, skulle tro at php.no hadde klart å lage en artikkel om hvordan man installerer php og en server nå, men det har de ikke - så ta en kikk på: http://www.sindrem.com/php/intro_introduksjon.php Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Jeg vil anbefale FoxServ, hvis du skal installere server. Lett å installere, og inneholder det meste du trenger (apache, PHP, mySQL, PHPMyAdmin osv.) Endret 7. mars 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
magikern Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det beste er nok alltid å sette opp en egen box til serverbruk (det gjorde jeg), men om du ikke vil bruke penger på å kjøpe en ny maskin til dette så kanskje du har en gammel maskin stående som er blitt for treig til nyere spill o.l. da kan den allikvel mest sannsynligvis passe perfekt til en privat *nix server... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 enig med magikern i at det er den beste løsningen, men det forutsetter at man har litt kunskap og vilje til å svette litt Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Det høres ut som mye jobb bare for å kunne programmere PHP - det er en bra løsning med tanke på at det er noen få funksjoner som bare fungerer på *nix systemer (som tekst i MING), men da er det vel nesten lettere å bare last opp filene på et webhotell å teste der de gangene man tregner det. Det er som torbjørn sier: det forutsetter at man har litt kunskap og vilje til å svette litt Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg vil anbefale FoxServ, hvis du skal installere server. Lett å installere, og inneholder det meste du trenger (apache, PHP, mySQL, PHPMyAdmin osv.) 34 MB tok det... Tar litt lang tid på 64k ISDN linje, men får se når jeg gidder. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Nesten uansett hvilken løsning du velger så er det en del MB, så hvis du ikke vil laste ned så kan du gå til en bladbutikk å kjøpe PHPmag - der er det med en cd som pleier å innehold server, php oh mysql. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvorfor ikke bare laste ned Apache og PHP, så kan du hoste din egen webserver. Det gjør jeg, og det er ganske lett å bare trykke ctrl-s også tab'e til explorer som jeg har åpen og trykke f5. PS: Hvis du skal begynne å kode php eller andre scriptspråk, så skaff deg en god editor f.eks editplus. Må bare si at å kode i noe sånt er MYE bedre enn å knote i notepad, og særlig når linjene begynner å bli lange og avanserte Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Hvorfor ikke bare laste ned Apache og PHP, så kan du hoste din egen webserver. Det gjør jeg, og det er ganske lett å bare trykke ctrl-s også tab'e til explorer som jeg har åpen og trykke f5. Det var akkurat det jeg mente også, men ikke å installere det hver for seg, siden det er mye vanskeligere enn å installere FoxServ og andre lignende pakker. Lenke til kommentar
magikern Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 enig med magikern i at det er den beste løsningen, men det forutsetter at man har litt kunskap og vilje til å svette litt jeg viste absolutt ingenting om linux da jeg satte opp egen server første gang for noen år siden, så jeg vil vel påstå at eneste kravet er vilje til å svette litt... pluss selvfølgelig den vanlige prosedyren med å rive seg i håret og banne en del, men det er sånt som hører med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå