blemma Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Kan noen hjelpe meg med mitt problem. Etter at jeg instalerte Xp( hmmm billigmerke på COOP), forsvant lyden. Jaja , inn med ny driver hentet ned fra soundblaster.com men fortsatt like tyst. Hvem har løsningen? Setter stor pris på hjelp da det eneste spillet som funker best uten lyd er CM og det hadde vert greit med litt aveksling . AMD XP 1600 (DET STÅR 1.O5 GHZ PÅ SYSTEMINFO?) ATI 7500 DDR512 AUDIGY PLAYER Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 For å få 1,4 Ghz må du inn i Bios og stille opp FSB til 133. Nå kjører du kun på 100 som er "underklokking" av prosessoren. :smile: Når det gjelder lydkortet... Se under Kontrollpanel | System | Hardware | Device manager. Se om det er noe galt med lydkortet ditt der (gule/røde ikoner foran lydkortet). _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-03-21 23:55 ] Lenke til kommentar
blemma Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2002 Takk borre Bios selfølgelig. Har rotet litt rundt i maskin da jeg har strevd litt etter at jeg brukte Telenors innstalasjons cd for ADSL (dumme meg). Greier blant annet ikke å skrive : i dos ? Hadde egentligt tenkt å formatere maskinen på nytt. Gi den et nytt og bedre liv. Tilbake til lyd. Får et gult ? foran multimedia audio controller. Finer ikke rett software hverken på Ati eller Audigy CD. Lyden funka på Win 98. Bøyer meg i støvet for dere som har peiling. Jeg var på topp i commandore 64 og basictider. Lenge siden det. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 : vil muligens ligge på shift+ø (test ut noen av de kombinasjonene) så vidt jeg husker (amerikansk tastatur-oppsett). Har du vært innom Windows Update og sett om det er drivere der til lydkortet?? Det er litt slit med Creative-lydkort på XP. LiveWare fungerer f.eks. ikke 100% perfekt (hvis ikke noen har funnet et patch eller lignende?). Hvis ikke WU fungerer, så kan du fjerne driverne (ifra der jeg fortalte istad). Restart og la XP reinnstallere driverne. Be om at det søkes på cd'en etter drivere. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Du kan se om du finner noen drivere her: http://www.fdrsoft.fr.fm/ Hvis du ikke allerede har prøvd disse.... Lenke til kommentar
blemma Skrevet 22. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2002 Avinstalert lydkortet en gang til og nå er der lyd. Høres greit ut men siden det er natt så er volumet litt lavt. jippi:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå