supernapa Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg har en bærbar pc som heter HP ZE5413EA . Jeg har prøvd å sette opp et trådløst nettverk hjemme men sliter med at jeg mister forbindelsen til internet med jevne mellomrom. Jeg kkjøpte en router som heter 3Com OC Wireless Gateway/USB kit 54 Mbps 802.11g trådløs + en USB adapter fra samme firma (Et sånt pakketilbud fra Komplett.no http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl Jeg har prøvd følgende: Oppdatert firmware til router lastet ned fra 3com.com Oppdatert driver til usb-adapteren lastet ned fra 3com.com Formatert Harddisk og lagt inn win xp pro istedet for win Xp home Lagt inn Service pack 2 beta istedet for Service pack 1 Prøvd alle standardene som jeg kan velge på alternativer på usb-adapteren (B, B wifi, G only, Mixed, Mixed long og Mixed short og wifi) men blir kastet ut etter en liten stund... .Har knotet med dette siden onsdag og igår satte jeg ny rekord da jeg kalrte å laste ned 80 mb før jeg ble kastet av. Jeg har skrudd av firewall i windows (selvsagt) Noen tips noen?` Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Du kan lese denne guiden: http://www.tomsnetworking.com/Sections-article75-page1.php . Du må også huske på å ikke aktivere 802.1x autentisering hvis du bruker windows sitt innebygde klientprogram. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 Står ingenting der om mitt problem .... Står bare mase bullshit om problemer med flere i nettverk og om folk som prøver å koble seg på osv .. er ikke noe sånt her Lenke til kommentar
knut Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Bruker du 3com'en som router eller bare koblet til netopia/cisco via en av lan kotaktene? Det greieste er å koble den til internett via lan kontaktene. Det første du da gjør er å bytte ip adresse på enheten til f.eks. 10.1.1.254, så deaktiverer du dhcp serveren, og kobler om kontaktene. Den guiden kan hjelpe om du har trådløse telefoner, microbølgeovner og slikt i gang også. Men siden den tryner såpass ofte er det sannsynligvis ikke en microbølgeovn i veien. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 hadde samme prob. selv men med annet hw. ta deg en tur innom win. update og installer alt du finner der gjorde det selv og det hjalp (kan desverre ikk si hvem av den som hjalp, side jeg installerte alt på en gang) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå