Gå til innhold

"Slå av" pc blir "restart" ***LØST***

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med Pc jeg nettopp har kjøpt alt fungerer greit bortset fra når jeg skal skru av Pc'n da restarter maskinen seg når jeg tar turn off computer. Feilen Oppsto når jeg satt inn tråløs nettverks kort (3com tråløs kort) som har fungert helt ok på andre PC'r, men når jeg ikke har tråløskortet i så skrur den seg av på vanlig måte. jeg har prøvd forskjellige Pci slotter, men det samme skjer også da. Pc'n er vesentlig ny fikk den på Tirsdag her er den:

http://www.hwb.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1870

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ganske fet pc egentli, det eneste er at hvis du skal spille battlefield for.eks så viul jeg anbefale mere ram. 512 extra bør holde. De fleste sier at 512 er nok, men du trenger 1024 da botene i spillet trekker oppmot 512 alene. Skjermkortet kunne også vært bedre, men god pc til den prisen! Kommer jo selfølgelig også ann på hva du skal bruke den til! :)

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
ganske fet pc egentli, det eneste er at hvis du skal spille battlefield for.eks så viul jeg anbefale mere ram. 512 extra bør holde. De fleste sier at 512 er nok, men du trenger 1024 da botene i spillet trekker oppmot 512 alene. Skjermkortet kunne også vært bedre, men god pc til den prisen! Kommer jo selfølgelig også ann på hva du skal bruke den til! :)

..og hvilken sammenheng har det med spørsmålet til trådstarter?

Vet forresten ikke årsaken til at pc'en restarter jeg heller, måtte bare kommentere svaret over.

Lenke til kommentar

Drivere på hva da? Bios eller nettverkskort?? Driveren til nettverkskortet har jeg sjekket det er den nyeste driveren. Kan vel ikke være Biosen Pc'n er jo såpass ny. tror det kanskje er en feil på hovedkortet, men er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Sjekk (høyreklikk min datamaskin, egenskaper) System - Avansert - Oppstart og gjenoppretting (eller noe sånt, har ikke norsk OS). Hvis det under Systemfeil står på restart automatisk, kan du prøve å deaktivere det...

EDIT: Eventuelt kan du prøve å forandre på topic...

Endret av Ny i gamet
Lenke til kommentar
Drivere på hva da? Bios eller nettverkskort?? Driveren til nettverkskortet har jeg sjekket det er den nyeste driveren. Kan vel ikke være Biosen Pc'n er jo såpass ny. tror det kanskje er en feil på hovedkortet, men er ikke helt sikker.

Høres nesten ut som en winows ACPI feil for meg, ved at windows sender feil signal til hk'et ditt.

Hvis du avinstallerer driverne/evt program som kom med det trådløse NIC'et, har du fortsatt samme problem?

Og har du sjekket 3Coms sider for å se om noen andre har lignende problemer?

Lenke til kommentar

Høres nesten ut som en winows ACPI feil for meg, ved at windows sender feil signal til hk'et ditt.

Hvis du avinstallerer driverne/evt program som kom med det trådløse NIC'et, har du fortsatt samme problem?

Har avinstallert drivere og Installert på nytt uten at det hjelper så lenge det Nettverkskortet er i så blir det problemmer.. Noe rart er også at jeg satt inn nettverkskortet i når Pc'n var av, men strømkablen sto i. Da starta pc'n seg plutselig uten at jeg trykka på start knappen. :wow:

Lenke til kommentar

I enhetsbehandling velg vis sjulte enherter og start ACPI vist den er avslått...

er det ikke det så er det nok en innstilling i bios..prøv "load safe settings" i bios

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Har avinstallert drivere og Installert på nytt uten at det hjelper så lenge det Nettverkskortet er i så blir det problemmer.. Noe rart er også at jeg satt inn nettverkskortet i når Pc'n var av, men strømkablen sto i. Da starta pc'n seg plutselig uten at jeg trykka på start knappen. :wow:

Kan hende hovedkortet kortsluttet mot bakveggen i kabinettet,

når du presset kortet på plass......

Lenke til kommentar
I enhetsbehandling velg vis sjulte enherter og start ACPI vist den er avslått...

er det ikke det så er det nok en innstilling i bios..prøv "load safe settings" i bios

TaZ

Skal prøve det...

Takk for alle som er med på å finne feilen.

Lenke til kommentar

JEG KLARTE DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg gikk inn i Bios tok power managment der det sto:

Pme ewent wake up, den sto på Enable - skrudde den av til Disable.

Og vips datan skrur seg av som normalt...

Hva er egentlig Pme ewent wake up??? bare sånn tilfeldig sånn at jeg ikke går på en smell..

Lenke til kommentar

PME=Power Management Event , nesten det samme som WOL som står for Wake On LAN og det betyr at hvis det er trafikk på nettverkskortet ditt så vil maskinen starte opp.

Med dagens fasttilkoblinger til internett så vil det alltid være trafikk til ditt nettverkskort.

Ikke rart maskinen startet opp igjen når du slo den av... :thumbup:

Endret av norrick
Lenke til kommentar
PME=Power Management Event , nesten det samme som WOL som står for Wake On LAN og det betyr at hvis det er trafikk på nettverkskortet ditt så vil maskinen starte opp.

Med dagens fasttilkoblinger til internett så vil det alltid være trafikk til ditt nettverkskort.

Ikke rart maskinen startet opp igjen når du slo den av... :thumbup:

OK... Takk for hjelpen alle sammen :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...