cock hammer Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) http://www.gamespot.com/pc/action/stalker/...ew_6090367.html nye bilder er det også et lite utdrag "Realism further dictates that weapons have limited life spans, misfire tendencies, and so on, so you'll often find that when visiting the game's illicit merchants to equip yourself, you'll get what you pay for..." det her høres bare bedre og bedre ut. anngående nvidia nv40 og s.t.a.l.k.e.r. er det info om her: http://oblivionlost.deloo.de/forum/viewtopic.php?t=131 lite utdrag "DX8 render and instruments are completely finished. We have been spending all efforts on gameplay for almost half a year, and are approaching the "beta" stage. In parallel, we are also working on the DX9 render, which we will show at E3."... Anton Bolshakov, GSC Game World: "The visions of technology of graphics chip designers and game developers must coincide. For example, the architecture of NV30-38 graphics cards was designed with consideration of the technologies of DOOM 3. The NV40-48 generation is designed with consideration of the technologies of the DX9 render of our S.T.A.L.K.E.R." Endret 7. mars 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
Archangel Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) Ja gleder med veldig til dette spillet , mer en baade HL2 og D3 faktisk . Mindre enn OPF2 da , men det er en annen sak Var litt " turn-off " med mutanter osv foerste gangene jeg leste om det , men jeg tror det blir bra . Endret 7. mars 2004 av Archangel Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) håper bare det ikke er monstre i dette spillet også doh leste at det er mutanter med.. Endret 7. mars 2004 av gunfreak19 Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 ja det er mutanter av mennesker og dyr. ingen monstre med granatkaster som arm hehe. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 gleder meg bare meir for kvar dag som går til dette spelet. det er uten tvil det spelet eg har gledt meg mest til nokon gong. Lenke til kommentar
ludobadger Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Jeg og ser veldig frem til dette her. Mer enn Doom3 og litt mer enn HL2 fordi HL2 er så hypet at man nesten er dømt til å bli skuffet. Hele STALKER storyen minner meg litt om gode gamle System Shock 2 der driver og tasser rundt i svært fiendtlige omgivelser og må klare seg som best en kan med de få tingene man klarer å finne. Det eneste spillet som virkelig har fått meg til å føle at 8 shells til hagla virkelig var verdifulle greier. Håper STALKER klarer det samme + like skumle monstere og bra story. Toppes det hele med fancy DX9 grafikk kan dette bli årets store vinner. ETA på release noen? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 ...ETA på release noen? release dato finner du her: http://www.gamer.no/produkt.php?produktid=14554 men enkelte rykter vil ha det til at stalker mest sannsynleg vert utsatt til høsten Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2004 (endret) spillet er øyeblikkelig på beta-stadiet ifølge det ene intervjuet "DX8 render and instruments are completely finished. We have been spending all efforts on gameplay for almost half a year, and are approaching the "beta" stage. In parallel, we are also working on the DX9 render, which we will show at E3."... E3 messen er 12 - 14 mai, release i sommer er ikke umulig da gitt. ingame video blir vist den 9 mars. den blir sluppet på nettet kort tid etter. Endret 7. mars 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Så det vi har sett hittil av spillet er DX8 versjonen. Liten tvil om at DX9 kun blir brukt til å legge til noe visuelle forbedringer på toppen av et hovedsaklig DX7/8 motor. Ikke noe overraskende med det, men det kan diskuteres om dette kan kalles et "DX9 spill". Jeg ser frem til de spillene som vil bli utviklet rundt mulighetene med DX9 fra grunnen opp. Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2004 (endret) Så det vi har sett hittil av spillet er DX8 versjonen. Liten tvil om at DX9 kun blir brukt til å legge til noe visuelle forbedringer på toppen av et hovedsaklig DX7/8 motor. Ikke noe overraskende med det, men det kan diskuteres om dette kan kalles et "DX9 spill".Jeg ser frem til de spillene som vil bli utviklet rundt mulighetene med DX9 fra grunnen opp. Anton Bolshakov, GSC Game World: "... The NV40-48 generation is designed with consideration of the technologies of the DX9 render of our S.T.A.L.K.E.R." det sier vell sitt Endret 8. mars 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. mars 2004 Del Skrevet 8. mars 2004 Med tanke på den svake PS2.0 ytelsen til NV3x og det faktum at GSC og nVidia har et veldig tett samarbeid så sier ikke den utalelsen så mye. Du kommer nok til å bli skuffet hvis du forventer en stor visuell forbedring fra DX8->DX9. Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 Med tanke på den svake PS2.0 ytelsen til NV3x og det faktum at GSC og nVidia har et veldig tett samarbeid så sier ikke den utalelsen så mye. Du kommer nok til å bli skuffet hvis du forventer en stor visuell forbedring fra DX8->DX9. selvfølgelig blir jeg ikke skuffet. det lille dx9 utgjør i grafiske krumspring utgjør stor forskjell i mine øyne. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har du sett forskjellen på DX8 og DX9 i Stalker? Hvis ikke så skjønner jeg ikke hvordan du kan si det. For alt det jeg vet blir DX9 kun brukt til å bedre ytelsen med færre rendering passes. Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 9. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) det siste minuttet av stalker trailer 3 viser dx9. den visuelle forskjellen er stor. GSC hadde ikke brukt så mye tid og energi på dx9 viss det ikke hadde gjort noen forskjell. http://homepages.paradise.net.nz/snark/screens/stalker8.jpg http://homepages.paradise.net.nz/snark/screens/stalker7.jpg Endret 10. mars 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Mulig det er bare jeg som er uviten her, men hvordan vet du at de 30 siste sekundene av den traileren viser DX9? og hvordan kan du avgjøre fra den traileren at det er stor forskjell fra DX8 til DX9? Har du sett samme klippet med DX8 versjonen? Fra den traileren ser det ut som det er brukt normal mapping og per-pixel lighting med specular highlights, noe som er fint mulig med DX8. we are also working on the DX9 render, which we will show at E3. Slik jeg forstår det har dem ennå ikke vist frem DX9 versjonen. Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) The combination of DX9 narrows the gap between state-of-the-art PC graphics and state-of-the-art rendered movies such as the Disney/Pixar Monsters, Inc. and Columbia Pictures Final Fantasy: The Spirit Within productions. The DX9 API is a critical enabling technology for this powerful new combination of hardware and software. DX9 enable new digital worlds with stunning visual effects that were simply not achievable with DX8. Through its programmability and higher precision, DX9 brings sophisticated effects into the world of real-time graphics for the first time ever. Plants, metallic paint, skin, and eyes are great examples of objects that can be visually stunning with this new platform. Side-by-side comparisons highlight the leap in image quality made possible by DX9 The Microsoft DX9 specification is a critical element for raising the quality of real-time graphics. This API enables a stunning new class of imagery in real-time applications. legg merke til første setningen i andre avsnitt. siste minuttet av stalker trailer 3 er kjent som dx9 blant s.t.a.l.k.e.r. "tilhengerene". om det virkelig er tilfellet veit ikke jeg, dog det visuelle i den delen stikker seg ut som ekstra pent av alt det andre vi har sett. selvfølgelig er det her bump-mapping + refleksjoner i div overflater ser veldig dx9 ut. http://homepages.paradise.net.nz/snark/screens/stalker8.jpg GSC :" will provide dynamic light sources and soft dynamic shadows cast from anything onto anything and bump-mapping on all surfaces which at least exceeds the Doom 3 technology." . Endret 10. mars 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 The combination of DX9 narrows the gap between state-of-the-art PC graphics and state-of-the-art rendered movies such as the Disney/Pixar Monsters, Inc. and Columbia Pictures Final Fantasy: The Spirit Within productions. The DX9 API is a critical enabling technology for this powerful new combination of hardware and software. DX9 enable new digital worlds with stunning visual effects that were simply not achievable with DX8. Through its programmability and higher precision, DX9 brings sophisticated effects into the world of real-time graphics for the first time ever. Plants, metallic paint, skin, and eyes are great examples of objects that can be visually stunning with this new platform. Side-by-side comparisons highlight the leap in image quality made possible by DX9 The Microsoft DX9 specification is a critical element for raising the quality of real-time graphics. This API enables a stunning new class of imagery in real-time applications. legg merke til første setningen i andre avsnitt. Dette er jo PR pjat fra nVidia. Men jeg er klar over det er en stor forbedring fra DX8 til DX9 (PS/VS 2.0). Men jeg tror nok du undervurderer mulighetene med DX8.1. siste minuttet av stalker trailer 3 er kjent som dx9 blant s.t.a.l.k.e.r. "tilhengerene". om det virkelig er tilfellet veit ikke jeg, dog det visuelle i den delen stikker seg ut som ekstra pent av alt det andre vi har sett. selvfølgelig er det her bump-mapping + refleksjoner i div overflater ser veldig dx9 ut. http://homepages.paradise.net.nz/snark/screens/stalker8.jpg I motsettning til dette? GSC :" will provide dynamic light sources and soft dynamic shadows cast from anything onto anything and bump-mapping on all surfaces which at least exceeds the Doom 3 technology." Doom3 bruker veldig få og enkle per-pixel effekter, man trenger ikke engang pixel shaders for å utføre de effektene Doom3 bruker. Doom3 er full featured med DX7 hardware. Jeg nekter ikke for at det kan være DX9 shaders det vi ser, men jeg er ikke overbevist. Spesielt ikke etter den kommentaren om at dem nå arbeider med DX9 render som vil bli vist frem på E3 messen. Hvorfor ville dem si det hvis det allerede har blitt vist frem? Hvis dem da ikke hinter til 3.0 shaders. Lenke til kommentar
cock hammer Skrevet 10. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2004 (endret) nei jeg er ikke 100% sikker selv. prøver bare å trekke frem noen argumenter for at dx9 versjonen av spillet sannsynligvis kommer til å bli enda penere enn det som er vist til nå, uansett hvor små forskjellene kanskje kan være. det er de små tingene som får det til å bli enda mer realistisk. de har tydeligvis noe på lager som de ønsker å få vist frem på E3 messa. joda doom3 trenger kun dx7 features som stencil buffer, dot3 bumpmapping og cube maps for å fungere. Doom3 grafikken er jo vanvittig smekker Endret 10. mars 2004 av cock hammer Lenke til kommentar
ttt Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 eg trur ikkje at dei hadde brydd seg med å lage to versjoner (dx8/9) vist det ikkje er nokon vesenteleg forskjell på dei. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 10. mars 2004 Del Skrevet 10. mars 2004 eg trur ikkje at dei hadde brydd seg med å lage to versjoner (dx8/9) vist det ikkje er nokon vesenteleg forskjell på dei. De kan jo bare ha tatt: Ctrl C -> Ctrl V og så forandret litt HL2 har ikke noen fundamentale forskjeller der mellom dx8 dx9, selv om dx9 selvfølgelig ser penere ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå