!KO! Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 er det mye forskjell på ytelse med 1gb pc3200 eller 512mb pc3200 hviss det skal brukes på et athlon 64 oppsett?? takker for svar Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 Ingen forskjell på generell ytelse. Men kan være en stor fordel ved video/bilderedigering, og prosesser som krever mye korttidsminne. Lenke til kommentar
frans Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Ja, på videoredigering er det svært stor forskjell. Jobber man mye med videoredigering bør man også vurdere 2Gb. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Irriterende liten forskjell Sitter på 512mb som er mine,men låner 1gb fra en kompis som har "hk krasj". og jeg merker ufattelig liten forskjell, må vel si at jeg sysler heller lite med videoog andre spesefike minnekrevende oppgaver. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Har 512 fra før, og låner nå en 512 brikke til. Jeg har merket forskjell som er betydelig for meg, spesielt i Ultima Online. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 Alltid's deilig med litt ekstra ram og boltre seg på. Men den største forksjellen merker du fra 256mb ram til 512. Lenke til kommentar
Data&fisk Skrevet 9. mars 2004 Del Skrevet 9. mars 2004 (endret) Mer minne gir ikke i seg selv høyere ytelse, men kan fjerne en flaskehals fra maskinen. Du vil merke forbedring dersom du har brukt all minnet du har. Følg med på hvor mye ledig minne Windows har mens du bruker maskinen. Dersom det nærmer seg null, samt swap øker, vil du ha nytte av mer minne. Dersom du ikke bruker alt minnet du har, vil det ikke gi noen gevinst av betydning. For å være veldig pirkete kan veldig mye minne medføre en liten ytelsesreduksjon fordi OS'et får mer å holde styr på, men dette er normalt ikke merkbart. To brikker kan gi bedre ytelse enn en dersom du har et dual-channel hovedkort. I tillegg så kan en ny brikke forbedre ytelsen noe dersom denne har lavere timinger. Men i begge disse tilfellene har det ingenting med mengden minne å gjøre. Windows XP kjører på 128MB, men trenger 256MB for å arbeide optimalt, men da er det ikke så mye minne til overs til programmer. Dette bør derfor være minimum. For de aller fleste vil 512MB minne være rikelig, men jobber du med veldig store datamengder som f.eks. videoredigering, kan du dra nytte av mer. Jeg redigerer en del video (Pinnacle Studio 8), men der er svært skjelden minnebruken går noe særlig over 512MB. Har 1GB og er aldri i nærheten av å bruke alt. (Med unntak av når jeg kjører VMWare, og har flere virtuelle maskiner oppe å kjøre sammtidig...) Edit: Hadde glemt en vesentlig "ikke" i første setning... La også til en avsluttende vurdering. Endret 9. mars 2004 av Data&fisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå