Gunfreak Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 kan godt hende jeg husker feil skal se etter tall jeg også Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 fant dette: http://www.skolesiden.no/?tekst=1053 Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Til dere USA diggere: Sidestiller dere USA og Kina? Det ville jeg ikke regna med, Kina er jo helvetet på jord, det Røde hølet som alle kommunistene kommer fra Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 10.000 henrettes årlig? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Til dere USA diggere: Sidestiller dere USA og Kina? Det ville jeg ikke regna med, Kina er jo helvetet på jord, det Røde hølet som alle kommunistene kommer fra Sidestiller overhodet ikke dem Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 kina er et mye finere land en USA, lang og flott kulurarv. Bejing er kanskje den trygeste hovedstaden i verden. de sliter med fatigdom og jobber ganske mye med det, men det er vansklig med kapitalisme og usa som banker på døra Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 kina er et mye finere land en USA,lang og flott kulurarv. Bejing er kanskje den trygeste hovedstaden i verden. de sliter med fatigdom og jobber ganske mye med det, men det er vansklig med kapitalisme og usa som banker på døra ja. Det er så absolutt ikke kommunismen som har rævkjørt økonomien Tror nok kineserne er litt gladere i å ta i bruk dødsstraff, men det er kanskje fordi det er så overbefolket? Det er uansett tåpelig å sammenlikne folketallet for å rettferdiggjøre Kinas straffesystem, når man blir skutt for "småting", mens i USA kreves det at man har drept et annet menneske før de plasserer deg i stolen. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 22. mars 2004 Del Skrevet 22. mars 2004 Så, når dere ser på Kina som et "dåeligere land"(Kapitalist gutta), så er det vel ikke å forvente at de skal drepe færre enn USA, og dessuten, har dere tenkt på at USA er det eneste vestlige landet som faktisk har dette likhetstrekket med de gamle skakkjørte kommunistregimene? Lenke til kommentar
SmileHappy Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 DØDS STRAFF !!.. hva er feil med det skulle vi ha hatt alle i fengsel måtte vi jo hatt mere fengsel.. dødstraff er en fin måte og spare penger. særlig i amerika der det bli retsak og vold ut av dt minste trøbbel da. menne det sitter sikkert like mye folk i fensgel på livstid som det her befolkning i norge liksom.. de koster penger og arbeider ikke. (ironi med lit fakta) elektriske stolen er grotesk i grunn. burde finnes mere humane måter.. jeg såg på discovery der de forklarte hvordan den virket. jeg kan nevne det et hull i bunn av stolen for at blode ikke skall samle seg i selve stolen. for når du dør ved elektrisitet så holder ingen ting igjen blodet og gjør at det blir inni kroppen og siden du sitter i en stol vel blode renne ut ræva.. det er ikke sikkert alle dør på første støtet finnes folk som faktisk overlever og så mye strøm igjenom kroppen ekke mye godt . vell og den lidelsen viss de er uskyldig. så vell de burde lage regler og lover over hvem som skal sitte i stolen. helt ærlig så trur jeg de gjør dette for og spare penger og for og slippe og bruke millioner på fengselen sine . sjokkerende og lit trist . Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 kina er et mye finere land en USA,lang og flott kulurarv. Bejing er kanskje den trygeste hovedstaden i verden. de sliter med fatigdom og jobber ganske mye med det, men det er vansklig med kapitalisme og usa som banker på døra ja. Det er så absolutt ikke kommunismen som har rævkjørt økonomien Tror nok kineserne er litt gladere i å ta i bruk dødsstraff, men det er kanskje fordi det er så overbefolket? Det er uansett tåpelig å sammenlikne folketallet for å rettferdiggjøre Kinas straffesystem, når man blir skutt for "småting", mens i USA kreves det at man har drept et annet menneske før de plasserer deg i stolen. 1. Kina fører ikke planøkonomi lenger. Kapitalister får være med i KKP, grunnloven sier at eiendomsretten ikke skal krenkes. 2. Kina har ikke en rævkjørt økonomi, faktisk så har Kina en av verdens kraftigst økende økonomier. Stål mangelen på markedet i dag er grunnet Kinas voldsome økonomiske vekst. De støvsuger hele markedet for stål for å fortsette byggingen. Folk blir kastet på gata for å gjøre plass til skyskrapere og fabrukker osv. Til dødsstraff; I Kina bblir man skutt for å ha knabbet ett brød, forkastelig. end of story. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 1. Kina fører ikke planøkonomi lenger. Kapitalister får være med i KKP, grunnloven sier at eiendomsretten ikke skal krenkes. Så du innrømmer altså at den økonomiske oppgangen skyldes vestlig-kapitalistisk innflytelse? 2. Kina har ikke en rævkjørt økonomi, faktisk så har Kina en av verdens kraftigst økende økonomier. Stål mangelen på markedet i dag er grunnet Kinas voldsome økonomiske vekst. De støvsuger hele markedet for stål for å fortsette byggingen. Folk blir kastet på gata for å gjøre plass til skyskrapere og fabrukker osv. Ja det er klart at arbeiderne jobber mer effektivt når de får lønn etter innsats og arbeidsmengde. Det er fordelen å jobbe for private bedrifter! Jeg mener, statsansatte er jo ikke videre kjent for å arbeide effektivt; Hvorfor bry seg om å jobbe når man uansett får den samme lønnen? Angående den elektriske stolen så er den ikke ment å gi en smertefri død. Nå er det vel ikke direkte smerte man føler, men jeg har hørt at man dør av kvelning (alle musklene spenner seg i utide) så det kan vel ta en stund. Når man noen ganger er nødt til å grille dem litt ekstra er det sjelden at personen er bevisst. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 1. Kina fører ikke planøkonomi lenger. Kapitalister får være med i KKP, grunnloven sier at eiendomsretten ikke skal krenkes. Så du innrømmer altså at den økonomiske oppgangen skyldes vestlig-kapitalistisk innflytelse? 2. Kina har ikke en rævkjørt økonomi, faktisk så har Kina en av verdens kraftigst økende økonomier. Stål mangelen på markedet i dag er grunnet Kinas voldsome økonomiske vekst. De støvsuger hele markedet for stål for å fortsette byggingen. Folk blir kastet på gata for å gjøre plass til skyskrapere og fabrukker osv. Ja det er klart at arbeiderne jobber mer effektivt når de får lønn etter innsats og arbeidsmengde. Det er fordelen å jobbe for private bedrifter! Jeg mener, statsansatte er jo ikke videre kjent for å arbeide effektivt; Hvorfor bry seg om å jobbe når man uansett får den samme lønnen? Angående den elektriske stolen så er den ikke ment å gi en smertefri død. Nå er det vel ikke direkte smerte man føler, men jeg har hørt at man dør av kvelning (alle musklene spenner seg i utide) så det kan vel ta en stund. Når man noen ganger er nødt til å grille dem litt ekstra er det sjelden at personen er bevisst. Den økonomiske oppgangen skyldes kapitalismen ja. Men økonomisk vekst fører ikke nødvendigvis til velferd for befolkningen. Kina har en voksende middelklasse, men også ett stigende antall hjemløse og fattige. Hvorvidt arbeiderne jobber mer effektivt i Kina i dag enn de gjorde tidligere, f.eks. under Mao, aner jeg ikke. Om arbeiderne får bedre lønn, flere rettigheter etc aner jeg heller ikke. Om du har noen tall så hadde det vært finfint. Staten er ikke en god institusjon for vareproduksjon, det tror jeg vi kan være enig om Det mest interesante med Kina er jo ikke om arbeiderne får det bedre eller dårligere, men hvordan Kinas vekst vil påvirke maktbalansen i verden. Og vi må jo ikke glemme at også India har en kraftig økonomisk vekst for tiden. Kanskje vi skal starte en ny tråd om Kinas eksplosive økonomiske vekst? Jeg trodde den elektriske stolen kokte hjernen din jeg. Strømmen blir vel ført inn i skallen? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 6. april 2004 Del Skrevet 6. april 2004 Bare som en liten kommentar til det å ha fanger i fengsel i USA: Fangene jobber når de sitter i fengsel, og får ikke lønn for det. De betaler i så måte sitt eget fengselsopphold. Fengsler i USA er nesten bedrifter og de skal gå med overskudd osv... Dette gjør at det er billig å ha folk i fengsel i USA. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 Bare som en liten kommentar til det å ha fanger i fengsel i USA: Fangene jobber når de sitter i fengsel, og får ikke lønn for det. De betaler i så måte sitt eget fengselsopphold. Fengsler i USA er nesten bedrifter og de skal gå med overskudd osv... Dette gjør at det er billig å ha folk i fengsel i USA. De tjener ikke noe, hvorfor i h. skulle de det? De sitter inne! Hvorfor skulle de tjene penger? Se slik paa det: De arbeider, men de faar kost og losji. Ikke betaler de skatt heller. Et fengsel som alt annet bör lönne seg. Skulle vi andre mennesker, allerede tynget av höye skatter, betale for at folk som har gjort noe galt skal faa sin straff??? Nei. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 (endret) De tjener ikke noe, hvorfor i h. skulle de det? De sitter inne! Hvorfor skulle de tjene penger? Se slik paa det: De arbeider, men de faar kost og losji. Ikke betaler de skatt heller. Et fengsel som alt annet bör lönne seg. Skulle vi andre mennesker, allerede tynget av höye skatter, betale for at folk som har gjort noe galt skal faa sin straff??? Nei. Haha Så så JoachimR, det var ikke en kritikk av det amerikanske fengselsvesenet, men en liten "forklaring" på hvorfor det var billig med fanger i USA. Jeg synes selv det er helt greit at de ikke får lønn osv, det burde de heller ikke. edit: Skattepengene dine går nok allerede til å holde folk i fengsel osv... heh Endret 7. april 2004 av SBS Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. april 2004 Del Skrevet 7. april 2004 edit:Skattepengene dine går nok allerede til å holde folk i fengsel osv... heh De gjör nok det. Men liker jeg det? Nopé. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 de sliter med fatigdom og jobber ganske mye med det, men det er vansklig med kapitalisme og usa som banker på døra Som andre har nevnt her kommer Kina til å få en enorm økonomisk vekst i fremtiden, grunnet nettop markedsøkonomi. Veldig mange investorer er svært interessert i hva som skjer i Kina akkurat nå. Igjen så er det bedre at alle er fattige, enn at det store flertallet får forbedret levestandard? Du kan gjerne sammenligne Japan (som adopterte vestlige ideér) og Kina (som inntil nylig ikke gjorde det), og se hvem som har best økonomi. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 JoachimR; jeg registrerer at du er for dødsstraff. Du har også tilkjennegitt deg som kristen. I de ti bud heter det at "du skal ikke drepe". Strider ikke dine idéer om dødsstraff mot dette bud. Eller har du funnet en eller annet måte å rettferdiggjøre denne straffen på? Ser du paradokset? Er det frekt å kalle deg en hykler? Lenke til kommentar
yoyoyo12345678 Skrevet 10. april 2004 Del Skrevet 10. april 2004 JoachimR; jeg registrerer at du er for dødsstraff. Du har også tilkjennegitt deg som kristen. I de ti bud heter det at "du skal ikke drepe". Strider ikke dine idéer om dødsstraff mot dette bud. Eller har du funnet en eller annet måte å rettferdiggjøre denne straffen på? Ser du paradokset? Er det frekt å kalle deg en hykler? Svaret som kommer, helt garantert er: "I det øyeblikket morderen dreper sitt offer mister han sin rett til liv" eller "Morderen setter seg utenfor samfunnets normer når han begår ett drap og må behandles deretter" Same shit, noe med den samme betydningen kommer uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå