Lantador Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 var programName=new Array( 'c:/windows/system32/logoff.exe', 'c:/winxp/system32/logoff.exe', 'c:/winnt/system32/logoff.exe' det I en side jeg var på Java Lenke til kommentar
BBC Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Jeg er ikke noen racer i Java, men såvidt jeg kan se, så lagres path+filnavn for tre mulige pather til filen logoff.exe i variabelen ProgramName som er ett array. Meget mulig det er noen som vil forsøke å få deg logget av :smile: Lenke til kommentar
christt Skrevet 21. mars 2002 Del Skrevet 21. mars 2002 Det der er vel en bit av den berømte IE buggen som faktisk kan logge deg av maskina... :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: christt skrev (2002-03-22 00:10):Det der er vel en bit av den berømte IE buggen som faktisk kan logge deg av maskina... :smile: Ser sån ut ja...men rart er det at MS lar slike grove feil i IE. Man skulle da tro at slike type filer skulle være beskyttet mot slike ting, men neida. :- Lenke til kommentar
christt Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Det er jo dessverre bare en i rekken... Tenkt på port 139 da og nukingen! Tror nok aldri Microsoft klarer å få systemer helt uten grove hull. Men de burde nok satset på å være litt raskere til å patche. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Hvis man skal lage et system uten hull så man også fjerne all funskjonaliteten... uten funksjonalitet -ikkeno system ... ond sirkel det der Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. mars 2002 Del Skrevet 22. mars 2002 Quote: DeejPhant skrev (2002-03-22 13:13):Hvis man skal lage et system uten hull så man også fjerne all funskjonaliteten... uten funksjonalitet -ikkeno system... ond sirkel det der Joda sant det, men det MS prioriterer alt og alt for lite på Sikkerhet. WinXp er en begynnelse med egen FireWall, men den er litt for svak. Og bruker du NTFS så har man valg med tilgang til forskjellige mapper...men det er ikke nokk når man med en enkelt javascript eller hva det er for noe bare be OS'et å kjøre ei fil så logger den seg av. Nei...tror nokk MS har en god del å jobbe med der ja :- Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-22 13:30, B|Real skrev: Quote: DeejPhant skrev (2002-03-22 13:13): Hvis man skal lage et system uten hull så man også fjerne all funskjonaliteten... uten funksjonalitet -ikkeno system ... ond sirkel det der Joda sant det, men det MS prioriterer alt og alt for lite på Sikkerhet. WinXp er en begynnelse med egen FireWall, men den er litt for svak. Og bruker du NTFS så har man valg med tilgang til forskjellige mapper...men det er ikke nokk når man med en enkelt javascript eller hva det er for noe bare be OS'et å kjøre ei fil så logger den seg av. Nei...tror nokk MS har en god del å jobbe med der ja :- M$ sin innebygde firewall blir jo skrytt opp i været så jeg tviler på at den er for svak... Dem sier jo at maskinen blir helt usynlig for omverdenen når du aktiverer denne,... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Går det egentlig å bruke det der sikkerhetshullet til noe farlig? det må jo være et program som følger med windows? (ellers må de jo tippe hvilke programmer du har og hvor de ligger) jeg prøvde å lage et tilsvarende .html dokument med "shutdown.exe -s -t 00 -f" uten hell. Tror ikke det går med parametere. (nei - det var selvsagt ikke planen å legge den ut på hjemmesiden min! :smile: ) med andre ord så er en logoff det verste? [ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-03-31 00:37 ] Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 det er programmet som skrur av maskina i winXP Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 30. mars 2002 Del Skrevet 30. mars 2002 Quote: On 2002-03-31 00:37, namelezz skrev:det er programmet som skrur av maskina i winXP ? logoff.exe skrur ikke av maskinen. skru av maskinen kan du gjøre med shutdown.exe det sier vel seg selv hva logoff.exe gjør...? [ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-03-31 01:17 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Quote: DeejPhant skrev (2002-03-30 23:06):M$ sin innebygde firewall blir jo skrytt opp i været så jeg tviler på at den er for svak... Dem sier jo at maskinen blir helt usynlig for omverdenen når du aktiverer denne,... Hvem er det som skryter av den? Lurer jeg på...har aldri sett at noen har skrytt av Firewallen til M§ Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Quote: On 2002-03-31 16:59, B|Real skrev: Quote: DeejPhant skrev (2002-03-30 23:06): M$ sin innebygde firewall blir jo skrytt opp i været så jeg tviler på at den er for svak... Dem sier jo at maskinen blir helt usynlig for omverdenen når du aktiverer denne,... Hvem er det som skryter av den? Lurer jeg på...har aldri sett at noen har skrytt av Firewallen til M§ Ikke jeg haller. Det Firewallen i XP gjør er å stealthe alle ubrukte porter, slik at en portscanning ikke oppdager dem så lett. Men det er også alt. Har ikke tilgangskontroll etc. Enhver trojaner f.eks som har kommet inn har fri tilgang på nettet. En skikkelig firewall stopper både inn og utgående trafikk. Sjekk grc.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå